حمل 25, 1402 14:07 Asia/Kabul
  • راهپیمایی روز جهانی قدس در افغانستان و شبه قاره
    راهپیمایی روز جهانی قدس در افغانستان و شبه قاره

مردم مسلمان در کشورهای افغانستان و حوزه شبه قاره از جمله پاکستان همچون مسلمانان سایر نقاط جهان با برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس شعارهای ضد صهیونیستی و ضد آمریکایی سر می دهند.

آخربن جمعه ماه مبارک رمضان از سوی حضرت امام خمینی بنیانگذار کبیرجمهوری اسلامی ایران به عنوان روز جهانی قدس نام گذاری شد که از چند جهت مهم است اول انکه موجب وحدت همه مسلمانان در محکومیت اشغالگری فلسطین از سوی اشغالگران صهبونیستی میشود دوم انکه موضوع فلسطین تا اخراج صهیونیستها از سرزمینهای فلسطینی همیشه زنده می ماند و سوم انکه بانگ و فریاد میلیونها مسلمان در سراسر جهان ضد صهیونیستها بر جان و تن انها و حامیانشان لرزه می اندازد. زیرا مسلمانان و آزادیخواهان جهان در افغانستان و کشمیر و لاهور و پیشاور تا دور افتاده ترین مناطق در سودان و غنا دفاع از قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را وظیفه ایمانی و وجدانی خود می دانند و تا ازادی قدس شریف به حمایتهای خود از مردم فلسطین و آرمان انها در ازاد سازی سرزمینهای خود ادامه می دهند.

«غلام حسین ناصری» کارشناس مسایل سیاسی در این باره می گوید:"روز جهانی قدس بیش از چهاردهه با شور و هیجان و شکوه هر چه تمام از سوی مسلمانان در مناطق مختلف جهان برگزار میشود‌. این در حالی است که صهیونیستها تصور می کردند با روند سازش برخی حکام عربی و گذشت زمان مساله فلسطین و قدس فراموش شود. در حالی که بعد از سالها نه تنها این خیال صهیونیستها محقق نشده بلکه روز قدس با جدیت تمام از سوی مسلمانان پیگیری میشود"

باور صهیونیستها هم این بود که با تغییر نسلها در فلسطین و سایر کشورهای اسلامی مساله فلسطین فراموش شود.اما در عمل جهانیان شاهد هستند که نسلهای امروز فلسطین بخصوص در کرانه باختری با شدت بیشتری برای ازاد سازی سرزمینهای خود در میدان حضور دارند و با تداوم عملیات بر ضد صهیونیستها عرصه را بیش از پیش بر آنان تنگ کرده اند. از اینرو برگزاری باشکوه و پرشور روز جهانی قدس به این معنا است که نه تنها جهان اسلام بلکه ازادیخواهان در سراسر جهان، بیش از پیش از مبارزین و مردم فلسطبن برای ازاد سازی سرزمبن خود از اشغال صهیونیستها حمایت می کنند. 

به گفته نثار احمد احمدی، معاون والی بدخشان افغانستان بیت المقدس قبله اول مسلمانان جهان است و دفاع از آن وظیفه هر مسلمانی است.از اینرو مسلمانان باید در کنار مردم فلسطین بایستند و این کشور را از اشغال نجات دهند.

این سوال مهم مطرح است که چرا امید صهیونیستها به سازش با برخی حکام عرب نیز نتوانسته است در انان به جهت تثببت موقعیتشان در فلسطین اشغالی ارامش ایجاد کند؟

سید عیسی حسینی مزاری کارشناس مسایل سیاسی در این باره می گوید:"مساله فلسطین وجهات و عزت اعراب و جهان اسلام است و مردم در جهان اسلام هر گز خفت را در برابر تجاوزگری صهیونیستها نمی پذیرند و به چند تن از حکام سازشکار این اجازه را نمی دهند که صهیونیستها هر گونه که می خواهند به جرم و جنایات ضد مردم فلسطین ادامه دهند و سازشکاران نظاره گر آن باشند"

در هر حال،مسلمانان در سراسر جهان از جمله در افغانستان و پاکستان و کشمیر با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر مشت محکمی را بر دهان صهیونیستها و عوامل یازشکار زدند و نشان دادند که مسلمانان و ازادیخواهان خواهان در کنار مردم مسلمان و مظلوم فلسطین هستند تا سرزمین های خود بخصوص قدس شریف را از چنگال صهیونیستها آزاد کنند علاوه برابر روز حهانی فدس برای صهیونیستها یاد اور این حقیقت است که با تغییر نسلها و سازشکاری برخی در جهان عرب مساله فلسطین فراموش شدنی نیست و جهان اسلام و ازادیخواهان جهان کنار مردم فلسطین هستند و ارامش را به کابوسی برای صهیونیستها تبدیل کرده اند که مصداق ان را می توان در خشونتها و درگبری ها در خانه عنکبوت و مهاجرت معکوس دید.

 

کلیدواژه