با همگرایی که در میان امت اسلامی ایجاد شده، امیدواری ها برای آزادی قدس شریف افزایش یافته است
(last modified 1402-01-25T10:31:32+00:00 )
حمل 25, 1402 15:01 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی افغان گفت: با وحدت و همگرایی که در میان امت اسلامی به وجود آمده امیدواری ها برای آزادی قدس شریف از اشغال رژیم غاصب صهیونیستی افزایش یافته است.

داکتر سید جواد حسینی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری با اشاره به همگرایی که بین کشورهای اسلامی ایجاد شده اظهار داشت: این همگرایی که در میان امت اسلامی به وجود آمده یک امید تازه به جنبش آزادی خواهی مردم فلسطین در خصوص آزادی قدس شریف داده و امت اسلامی هم امیدوار شده که می تواند به وحدت و همبستگی دست پیدا کند و به این ترتیب قدس شریف را از اشغال رژیم غاصب صهیونیستی خارج کند.  

وی افزود: روز جهانی قدس هم یک نماد برای امت اسلامی است، در اهمیت روز جهانی قدس توجه به جمله ای از حضرت امام خمینی (ره) که این روز را نامگذاری کردند ضروری است، آنجا که فرمودند: روز جهانی قدس روز مبارزه مستضعفین با مستکبرین است، اگر به معنای این جمله توجه کنیم به عمق قضیه پی می بریم که بحث قدس نمادی برای جامعه اسلامی است و اینکه اگر جامعه اسلامی قدس را از یاد ببرد و در این زمینه قصور کند تضعیف خواهد شد.

به گفته حسینی با توجه به تحولات چند ماه گذشته و روزهای اخیر در فلسطین و مسجدالاقصی به ضرورت این مساله پی می بریم که مسلمانان باید این روز بزرگ و ماندگار را گرامی بدارند و به صورت گسترده از مردم فلسطین و آزادی قدس شریف حمایت کنند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به بروز تنش و اختلاف در میان دولتمردان رژیم اسرائیل و احتمال فروپاشی آن از درون هم گفت: اختلافات بسیار جدی در درون این رژیم وجود دارد و در آینده مشخص خواهد شد که سرنوشت آن به کجا می انجامد اما این رژیم همچنان به دنبال تفرقه افکنی میان مسلمانان است.

وی افزود رژیم صهیونیستی با هدف تخریب کشورهای اسلامی و نفاق افکنی در میان مسلمانان برنامه هایی را هم پیاده کرده که در پاسخ به آن، جامعه اسلامی باید به خود آید و بیدار شود و حکومت های اسلامی هم بیدار شوند زیرا زمانی که شاهد وحدت و همبستگی قاطع میان امت اسلامی باشیم و مسلمانان با این همبستگی در برابر رژیم اسرائیل بایستند بدیهی است که این رژیم غاصب دچار سقوط خواهد شد.

 

کلیدواژه