تیم ملی فوتسال افغانستان در حال آماده سازی برای حضور قوی در مسابقات جام ملت های آسیا است
(last modified 1402-01-28T06:28:05+00:00 )
حمل 28, 1402 10:58 Asia/Kabul

سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان گفت: این تیم در حال آماده سازی برای حضور قوی در مسابقات جام ملت های آسیا مقدماتی جام جهانی است.

مجید مرتضایی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار داشت: از حدود دو هفته قبل اردوی خود را در شهر مشهد در دو رده سنی زیر بیست سال و بزرگسالان آغاز کرده ایم، حدود شصت بازیکن در ابتدا در این اردو حضور داشتند و در طول دوره پانزده نفر به صورت موقت جدا شدند و با توجه به اینکه هنوز عضو تیم ملی هستند، ممکن است با در نظرداشت شرایطی دوباره به تیم ملی فوتسال دعوت شوند.

وی افزود: در چهارم اردیبهشت (ثور) تیم ملی فوتسال افغانستان یک بازی دوستانه با تیم ملی فوتسال جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت، در اواخر ماه اردیبهشت هم دو بازی با تیم ملی کویت خواهیم داشت، پس از آن به لبنان می رویم  و دو بازی دوستانه با تیم ملی فوتسال لبنان داریم، سپس برای مسابقات کافا آماده می شویم که در آسیای مرکزی برگزار می شود.

سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان عنوان کرد: در آن مسابقات هشت تیم شرکت می کنند و تیم های بسیار خوبی مانند تیم های ایران، ازبکستان، روسیه و احتمالا بلاروس حضور خواهند داشت که محک خوبی برای بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان است. دهم ماه مهر (میزان) هم مسابقات جام ملت های آسیا مقدماتی جام جهانی برگزار می شود که برای شرکت در این مسابقات آماده می شویم.

مرتضایی در مورد رنکینگ تیم ملی فوتسال افغانستان گفت: این تیم در گذشته رنکینگ چندان خوبی نداشت زیرا فقط پانزده روز قبل از مسابقات اردو داشته و تقریبا بدون هیچ بازی دوستانه ای آماده می شده و به مسابقات آسیایی می رفته که در بین 28 تیم در آسیا در رده بیست و چهارم قرار گرفته و در رنکینگ جهانی فوتسال در رده 94 قرار دارد که با توجه به شایستگی های خوب تیم ملی فوتسال افغانستان رنکینگ مناسبی نیست و یکی از اهداف ما این بوده که با این بازی های دوستانه رنکینگ این تیم را بالا ببریم و تیم ملی قدرتمندی را برای مسابقات جام ملت های آسیا آماده کنیم.

وی در رابطه با استعدادهای جوانان افغانستان در زمینه فوتسال هم گفت: بازیکنانی با ظرفیت ها و استعدادهای بسیار بالایی هستند که به هر دلیلی نتوانسته اند به صورت فنی و با علم روز فوتسال کار خود را دنبال کنند اما در این دوره با توجه به زمان موجود از حدود بیش از 600 بازیکن فوتسال افغانستان این 60 نفر را انتخاب کردیم و در مسابقات لیگ برتر فوتسال افغانستان در ماه اسفند (حوت) و جام اخوت در مشهد، بازیکنان را ارزیابی کردیم و افرادی هم از این مسابقات جا مانده بودند مورد ارزیابی قرار گرفتند که از بین آن ها هم افرادی به تیم ملی دعوت شدند و در جریان اردو افراد دیگری هم از ایران و افغانستان ارزیابی می شوند تا اگر استعدادی کشف شد به اردوی تیم ملی دعوت شود.

مرتضایی اظهار کرد: با توجه به این ظرفیت های خوبی که وجود دارد در صورتی که زمان کافی در اختیار داشته باشیم طی چند سال آینده تیم ملی فوتسال افغانستان می تواند جزو چهار تیم برتر آسیا قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: تیم ملی فوتسال افغانستان در حال حاضر هم زیر نظر فیفا و هم زیر نظر حکومت فعلی در افغانستان کار می کند، فعالیت ها با نظارت آن ها انجام می شود و تا به حال مشکلی وجود نداشته است.

 

کلیدواژه