دیدگاه رهبری: انگلیس منبع تهدید در غرب آسیا
(last modified 1395-09-27T13:08:52+00:00 )
قوس 27, 1395 17:38 Asia/Kabul
  • دیدگاه رهبری: انگلیس منبع تهدید در غرب آسیا

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز شنبه در دیدار مسوولان نظام، میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی، سفیران کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، تاکید کردند در روزهای اخیر انگلیسی‌ها در نهایت بی‌شرمی ، ایران را تهدید منطقه نامیده‌اند اما همه می‌دانند که انگلیسی‌ها همیشه منبع تهدید ، فساد و خطر بوده‌اند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ، کشتار مسلمانان در میانمار در شرق آسیا تا نیجریه در غرب آفریقا و رویارویی مسلمانان در منطقه مهم غرب آسیا را از نتایج توطئه‌های تفرقه انگیز مستکبران خواندند و افزودند در این اوضاع و احوال ،  شیعه انگلیسی و سنّی آمریکایی ، مانند دو لبه یک قیچی به آتش افروزی و اختلاف افکنی مشغولند.

وضعیت بحرانی منطقه و تلاش برای اختلاف‌افکنی میان گروه‌های مختلف اسلامی و رو در رو قرار دادن آنان، نتیجه سیاست‌های تفرقه‌افکنانه دولت انگلیس است. دولت‌های مختلف در انگلیس همواره کوشیده اند در منطقه مهم و راهبردی غرب آسیا نفوذ داشته باشند و روش آنها نیز سیاست دیرینه  تفرقه‌افکنی است . ایجاد گروه‌های مختلف تروریستی به ظاهر اسلامی با هدف رو در رو قرار دادن مسلمانان و استفاده ابزاری از حقوق بشر، از دیرباز ، سیاست‌ دولت های انگلیس بوده است تا به اهداف خود در منطقه دست یابند . مسئولان انگلیسی در این مسیر، جمهوری اسلامی ایران را سد محکم و نفوذناپذیر در منطقه مهم غرب آسیا می‌دانند و به همین دلیل با طرح اتهامات واهی درصدد پیشبرد سیاستهای خود در این منطقه هستند.

در همین زمینه  ترزا می ، نخست وزیر انگلیس اخیرا در منامه ، پایتخت بحرین ، در جمع وابستگان منطقه‌ای انگلیس ، جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی برای منطقه غرب آسیا توصیف کرد اما واقعیت جز این است . اسناد منتشر شده در رسانه‌های مختلف حتی منابع انگلیسی حاکی است که لندن ، منبع اصلی ناامنی در منطقه است . روزنامه انگلیسی گاردین اخیرا در گزارشی نوشت انگلیس به کشورهایی در منطقه غرب آسیا سلاح می فروشد که متهم به ارتکاب جنایات جنگی هستند. به نوشته روزنامه گاردین، انگلیس در سال 2015 تسلیحاتی به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون دلار به عربستان  فروخت و درخواست‌های فروش تسلیحات به ارزش 9 میلیارد و 200 میلیون دلار در 10 سال آینده را نیز دریافت کرده است. سیاست و سلاح انگلیسی در کنار سیاست و سلاح آمریکایی ، دو منبع اصلی ناامنی در غرب آسیا است و حمایت لندن و واشینگتن از کشورهایی که در این ناامنی نقش مستقیم دارند ، به کشتار مسلمانان منجر شده است. تسلیح گروه‌های مختلف تروریستی در غرب آسیا که توسط سازمان‌های جاسوسی انگلیس و آمریکا هدایت می‌شوند ، ثبات ، صلح و امنیت منطقه را به خطر انداخته است.

سیاست جمهوری اسلامی ایران ، دقیقا نقطه مقابل سیاست مخرب دولت انگلیس است. سیاست ایران مبتنی بر برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه غرب آسیا است. همکاری ایران با  عراق، سوریه و روسیه برای مبارزه واقعی با تروریسم ، زمینه ساز صلح و امنیت  منطقه و کاهش مصائب امت اسلامی و منطقه است. چشم بستن انگلیسی‌ها بر واقعیت‌های منطقه، آنان را در کنار متجاوزان و تروریست‌هایی قرار داده است که مردم بیگناه یمن، سوریه و عراق را قتل‌عام می‌کنند. حتی کشتار مردم فلسطین به دست جنایتکاران رژیم صهیونیستی نیز ریشه در سیاست انگلیس دارد ، زیرا بیانیه جیمز بالفور وزیر خارجه وقت انگلیس مبنای تاسیس رژیم جعلی اسرائیل در سال 1948 شد. برآیند سیاست دولت‌های انگلیس در طول تاریخ ، جنگ ، خونریزی ، دودستگی و آشوب بوده است و در چنین شرایطی ، به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، تکیه بر قرآن و تعالیم الهی پیامبر اعظم (ص)، به‌عنوان داروی وحدت‌بخش، راه حل محنت‌های جهان اسلام است. اتحاد، هم‌افزایی، تعاون و عبور از اختلاف‌های مذهبی و فکری در سایه ویژگی های مشترک فراوان اسلامی ، توطئه‌های انگلیس وآمریکا را ضد جهان اسلام ، به ویژه توطئه به فراموشی سپردن فلسطین را ناکام خواهد گذاشت. 

کلیدواژه