قوس 27, 1395 19:49 Asia/Kabul
  •  تاکید شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی تهران بر وحدت مسلمانان

شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران،رمز پیروزی امت اسلامی را وحدت در مقابل توطئه هاو نقشه های دشمنان دانستند .

شیخ محمد نمرزغموط رئیس شورای اسلامی فلسطین در لبنان روز شنبه در حاشیه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت، این کنفرانس مقابله با تجاوزگری های رژیم صهیونیستی است.

"شیخ محمد نمرزغموط " با تاکید بر اینکه مساله فلسطین فقط مساله فلسطینی ها نیست بلکه متعلق به کل جهان اسلام است افزود، قبله اول مسلمانان در چنگال رژیم متجاوز صهیونیستی است و مسلمانان باید برای آزاد سازی آن متحد شوند.

این مقام فلسطینی گفت : جریان های تکفیری در منطقه نیز از طرف  صهیونیستی با هدف تضعیف مسلمانان وایجاد اختلاف بین آنها تشکیل شده است .

"شیخ موسی سالم الهادی "مفتی دارالسلام تانزانیا هم برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی را ضروری و در تحقق اهداف آن موفق دانست وگفت ،تنها  آمریکا و رژیم صهیونیستی از تفرقه بین مسلمانان سود می برند.

"عبدالهادی عوامی"رئیس حزب اسلامی مالزی هم مهمترین وظیفه امروز مسلمانان با توجه به بحران های کنونی کشورهای اسلامی را حفظ وحدت امت اسلامی وتقریب مذاهب اسلامی برای بالا بردن پرچم اسلام خواند.

"غدیر جمال " استاد دانشگاه کویت نیزروز شنبه در حاشیه سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی تهران  مساله تکفیر را  طرحی استکباری و صهیونیستی دانست و بر مبارزه عملی با آن تاکید کرد .

سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از روز پنج شنبه به مدت سه روز با شعار وحدت و ضرورت مقابله با گروه‌های تکفیری و با حضور صدها شخصیت بزرگ و برجسته جهان اسلام  از 60 کشور ، در تهران آغاز به کار کرد و امشب با صدور بیانیه ای پایان می یابد .

 

 

 

کلیدواژه