سرطان 15, 1402 15:59 Asia/Kabul

رئیس بنیاد فرهنگی-اجتماعی افغانستانی های مقیم ایران گفت: هیآت مذهبی مهاجرین افغانستانی نقش و حضور گسترده ای در مراسم و جشن های ویژه عید سعید غدیر دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد وحیدی در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غریر گفت: هیآت مذهبی از ظرفیت های مهم مهاجرین افغانستانی مقیم جمهوری اسلامی ایران است که در طول سال مشغول فعالیت های فرهنگی و دینی هستند و به ویژه در مناسبت های مهم دینی و فرهنگی حضور فعال دارند.

وی افزود: یکی از این مناسبت های مهم جشن عید سعید غدیر خم است که هیآت افغانستانی طی چند روز در ارتباط با این مناسبت فعالیت دارند و ضمن اینکه در حسینیه ها و جلسات خود، مراسم برگزار می کنند به صورت تشکیلاتی هم اقدام به برگزاری مراسم می کنند که نمونه آن جشن بزرگ خانوادگی مهاجرین است که شب گذشته در حسینیه حضرت علی اصغر (ع) طرقبه مشهد برگزار شد و بیش از چهار هزار نفر در آن حضور پیدا کردند.

رئیس جامعه روحانیت امامیه هرات عنوان کرد: در این مراسم سخنرانان و مداحان به بیان فضایل امیرالمومنین حضرت علی (ع) و فلسفه غدیر و ولایت و امامت پرداختند و مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی هم در آن سخنرانی کرد. امروز هم از ساعت 4 بعداز ظهر تا 12 شب، 110 غرفه از مهاجرین افغانستانی در خیابان رسالت در حاشیه شهر مشهد جشن بزرگ همگانی را در کنار برادران ایرانی برگزار می کنند.

به گفته آقای وحیدی هیآت مذهبی افغانستانی در ایران با برخی اداره های جمهوری اسلامی ایران مانند اداره کل اتباع خارجی و سازمان تبلیغات اسلامی ارتباط دارند و برخی نهادهای مهاجرین هم رابط هیآت مذهبی مهاجرین افغانستانی و نهادهای جمهوری اسلامی ایران هستند.

این فعال فرهنگی-مذهبی افغان گفت: مجمع و شورایی از هیآت مذهبی با برگزاری انتخابات بین کل هیآت مذهبی افغانستانی تشکیل شده که کار ساماندهی هیآت مذهبی را به عهده دارند و تلاش می شود که تشکیلات هیآت مذهبی واحد و یکدست باشد. برای این مجمع و شورا اهداف و راهبردهایی تعریف شده و کمیته هایی هم ذیل این ساختار تعریف شده که به سیاستگذاری، ساماندهی و ارتقاء هیآت مذهبی خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: هیآت مذهبی یک ظرفیت بزرگ فرهنگی است و در این مقطع زمانی که مورد تهاجم فرهنگی شدید دشمن قرار داریم از بهترین ابزارها برای مقابله با تهاجم فرهنگی است.

 

کلیدواژه