سنبله 13, 1402 16:31 Asia/Kabul

مدیر اجرایی ستاد اربعین شهرستان تایباد استان خراسان رضوی گفت: تمام خدمات لازم در دوغارون به زائرین افغانستانی اربعین حسینی (ع) ارایه می شود.

علی فخاری در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار داشت: تا کنون حدود هفت هزار نفر از زائرین افغانستانی اربعین حسینی (ع) از مرز دوغارون شهرستان تایباد وارد جمهوری اسلامی ایران شده اند و منتظر هستیم که بقیه زائرین افغانستانی هم به جمع آن ها بپیوندند و به زیارت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) نائل شوند.

وی افزود: در موکب سردار شهید سلیمانی که در مرز دوغارون برپا شده تعدادی از مهاجرین افغانستانی، تعدادی از نیروهای مرزبانی، نیروی انتظامی و سپاه به عنوان خادم حضور دارند و نیروهای هلال احمر و بهداشت و درمان هم در کنار آن ها خدمت رسانی می کنند و اگر زائرین به صورت موردی هم مشکلی داشته باشند برای حل مشکل آن ها تلاش می شود.

مدیر اجرایی ستاد اربعین شهرستان تایباد با بیان اینکه برای پذیرایی و رفع مشکلات زائرین اربعین حسینی (ع) آنچه در توان داریم انجام می دهیم، عنوان کرد: در این موکب سیم کارت رایگان همراه اول در اختیار زائرین قرار می گیرد، پذیرایی، صبحانه و ناهار و در صورت توقف شام برایشان ارایه می شود و اسکان داده می شوند.  

فخاری یاد آور شد که قرار بود زائرین گرامی از مرز دوغارون به صورت مستقیم به مرز عراق بروند تا زودتر به مقصد برسند اما از آنجایی که تمایل داشتند به مشهد مقدس و زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) بروند و بعد به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نائل شوند این مساله هم با پیگیری فرماندار تایباد و عنایت مسوولین استان حل شد و اتوبوس در اختیار آنان قرار داده می شود تا برای زیارت به مشهد مقدس بروند، یک شب در مشهد اقامت می کنند و یا بدون اقامت به سمت مرز چذابه برای ورود به عراق و زیارت عتبات عالیات عازم می شوند.

وی اضافه کرد: زائرین افغانستانی مقیم جمهوری اسلامی ایران باید از مرز شلمچه وارد عراق شوند و افغانستانی های غیر مقیم که ویزای زیارتی دارند باید از مرز چذابه عبور کنند و یک نکته قابل توجه دیگر این است که ورود پاوربانک هم به عراق ممنوع است.

 

کلیدواژه