میزان 09, 1402 13:59 Asia/Kabul

معاونت آموزشی جامعه النور الاسلامیه ایران گفت: کسانی که میان امت اسلامی اختلاف می اندازند و به افغانستان هراسی و ایران هراسی دامن می زنند وابسته به سرویس های جاسوسی آمریکا و اسرائیل هستند.

مولوی محمد یعقوب سامانی معاونت آموزشی جامعه النور الاسلامیه ایران در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری به مناسبت هفته وحدت گفت: جایگاه وحدت در میان امت اسلامی بسیار برجسته است و بزرگان دینی ما علاوه بر توصیه به وحدت بر جنبه های عملی وحدت هم تاکید داشتند و اگر وحدت عملی نشود، دشمنان در میان ما رخنه کرده و اتحاد ما به تفرقه تبدیل می شود و امت اسلامی قربانی این تفرقه ها خواهند شد.

این پژوهشگر علوم دینی در ادامه افزود: در شرایط فعلی وحدت امت اسلامی در مقابله با ترفند ها و توطئه های آمریکا و اسرائیل ضروری است و همه مذاهب اسلامی باید در کنار هم به حفظ عملی وحدت تلاش کنند تا تمدن اسلامی بتواند جایگاه شایسته خود را در جهان حفظ نماید.

مولوی سامانی در ادامه به تلاش سرویس های جاسوسی آمریکا و اسرائیل برای اختلاف میان دو ملت ایران و افغانستان اشاره کرد و گفت: وقتی که اخراج خفت بار آمریکا از افغانستان اتفاق افتاد  و برنامه استکبار در منطقه شکست خورد و از طرفی وقتی جمهوری اسلامی ایران با مهاجرین افغانستانی که به ایران مهاجرت کردند با رافت اسلامی برخورد کرد، این خشم دشمنان اسلام و نظام را بر انگیخت و الان هم به دنبال ایران هراسی و افغانستان هراسی هستند تا میان دو کشور اسلامی که دین، فرهنگ و زبان مشترک دارند تفرقه ایجاد کنند.

دبیر شورای عالی علما و نخبگان مهاجرین اهل سنت در ایران اظهار داشت: کسانی که به افغانستان هراسی و ایران هراسی دامن می زنند همگی وابسته به سرویس های جاسوسی کشورهای بیگانه به ویژه آمریکا و اسرائیل هستند و می خواهند با اختلاف میان دو کشور منطقه را به آشوب بکشند.

وی در ادامه افزود: اتخاذ سیاست های درست از سوی مسئولان دو کشور ایران و افغانستان می توانند در جهت دوستی دو ملت و بر هم زدن نقشه های شوم استکبار عمل کند.

کلیدواژه