میزان 15, 1402 17:51 Asia/Kabul

کارشناس ایرانی گفت: عملیات طوفان الاقصی از نگاه امنیتی، نظامی و سیاسی شکست بزرگی برای رژیم صهیونیستی و نتانیاهو بود.

قاسم غفوری کارشناس ایرانی در امور سیاسی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: عملیات طوفان الاقصی نشان داد که وحدت در میان تمام گروه های فلسطینی همچون حماس، جهاد اسلامی و سایر گروه های مقاومت وجود دارد و علملیات امروز هم نشان داد که موازنه وحدت در میان آنها برقرار است.

وی افزود: یکی از ویژه گی های مهم عملیات امروز این بود که در گذشته اگر غزه  مورد حمله قرار می گرفت درگیری ها فقط در همان منطقه بود اما امروز سبک عملیات فلسطینی ها متفاوت شده است و اگر در غزه و یا هر منطقه دیگری حمله ای انجام شود همه گروه های فلسطینی در تمام مناطق بر علیه رژیم اشغالگر قدس فعال می شوند.

این کارشناس ایرانی در ادامه بیان داشت: عملیات طوفان الاقصی نشان داد که گروه های فلسطینی از حالت دفاعی خارج شده و در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی و اهانت در مسجد القصی عملیات تهاجمی خود را آغاز کردند و استفاده از امکات نظامی جدید که در نتیجه تلفات زیادی به ارتش رژیم اشغالگر قدس وارد شد از دیگر ویژگی های این عملیات بود.

غفوری افزود: رژیم اشغالگر قدس همیشه مدهی بود که بزرگترین ابزارهای امنیتی و جاسوسی را در اختیار دارد ولی عملیات امروز شکست بزرگ امنیتی برای این رژیم بود و علاوه بر آن غافلیگری که در این عملیات وجود داشت و عبور موشک ها فلسطینی از گنبد آهنی و تلفات زیادی که بر نیروی اشغالگر وارد شد در حوزه نظامی هم رژیم صهیونیستی را زیر سوال برد.

این کارشناس سیاسی اظهار داشت: در روزهای و هفته های گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی بود که در مذاکره با کشورهای عربی به امنیتت پایدار رسیده است ولی این عملیات نشان داد که همه بلوف سیاسی بوده و این یک شکست بزرگ برای نتانیاهو در عرصه سیاسی هم بود.

امروز صبح نیروهای مقاومت فلسطین در یک عملیات دقیق و هماهنگ ضمن عبور از مرزهای غزه و ورود به شهرک‌های اشغالی در اطراف نوارغزه، در کمتر از نیم ساعت بیش از ۵ هزار راکت و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند.

تصاویر فرار صهیونیست‌ها با لباس شخصی، کشته شدن سربازان مرزی، غنمیت گرفته شدن ماشین و حتی تانک‌های اسرائیلی در پاسگاه‌های مرزی همگی نشان از عمق غافلگیری صهیونیست‌ها دارد.

کلیدواژه