مجاهدان مسلمان افغانستان آماده مبارزه بر علیه رژیم صهیونیستی هستند
(last modified 1402-07-25T17:06:16+00:00 )
میزان 25, 1402 21:36 Asia/Kabul

عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مردم و مجاهدان مسلمان افغانستان با پیروی از سخنان مقام معظم رهبری از ملت مظلوم فلسطین حمایت می کنند و آماده مبارزه با رژیم اشغالگر قدس هستند.

مولوی عبدالروف توانا عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری در خصوص سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان علمی ایران گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای در پاسداری و حمایت از حقوق ملت فلسطین، ایمان، بصیر و عظمت ایشان را همچون خورشید به نمایش گذاشت و باید رهبران کشورهای دیگر این سخنان را سرمشق خود قرار دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه که مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود بر آن تاکید کردند،  موقف روشن و قوی ایشان در برابر رژیم کودک کش اسرائیل بود و این سخنان برگرفته از منطق اسلامی است.

مولوی توانا افزود: وضعیت کنونی فلسطین بسیار دردناک است و هیچ مسلمانی نمی تواند آن را تحمل کند و جنایت این روزهای رژیم اشغالگر قدس در غزه قلوب امت اسلامی را جریحه دار کرده است و از منظر اسلامی برای همه مسلمان واجب است که از ملت فلسطین حمایت کنند.

این عالم افغانستانی بیان داشت: مسئله فلسطین از اساسی ترین و مهمترین مسائل جهان اسلام است و ارتباط مستقیم با تمام امت اسلامی دارد و همچنان که فرزندان و مجاهدان حماس، هیمنه رژیم صهیونیستی را در هم شکستند برای مجاهدان و فرزندان امت اسلامی در دیگر کشورها هم واجب است که در مبارزه با این رژیم کوتاهی نداشته باشند.

این عالم افغانستانی خاطر نشان ساخت: مردم و مجاهدان مسلمان افغانستان با پیروی از سخنان مقام معظم رهبری از ملت مظلوم فلسطین حمایت می کنند و آماده مبارزه با رژیم اشغالگر قدس هستند.

عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: آمریکا در راس طاغوت جهان قرار دارد و رژیم صهیونیستی یک بازیچه در دست آمریکا است و فلسطین را هم امریکایی ها اشغال کردند و اگر آمریکا از اسرائیل حمایت نمی کرد این ببرکاغذی زود تر از این ها در هم می شکست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز سه‌شنبه 25 میزان/مهر 1402در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی ایران، با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم فلسطین در باریکه غزه، بر قطع ضروری بمباران‌ها تأکید و تصریح کردند: ملت‌های مسلمان و حتی مردم غیرمسلمان جهان از جنایات رژیم اشغالگر قدس جداً عصبانی هستند و اگر این وحشی‌گری‌ها ادامه یابد، مسلمانان جهان و نیروهای مقاومت بی‌تاب می‌شوند و دیگر کسی نمی‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد.

ایشان قضایای کنونی فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار مقابل چشم همه جهانیان خواندند و  با اشاره به نقش ملموس آمریکایی‌ها در سیاست‌گذاری اقدامات صهیونیست‌ها گفتند:اعتراض مسوولان برخی کشورها در مکالمات با مسوولان جمهوری اسلامی ایران این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است، زیرا ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند، ولی حتی با فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با بیان اینکه دولت غاصب صهیونیستی به علت جنایات متعدد ضد مردم مظلوم فلسطین قطعاً باید محاکمه شود، دولت آمریکا را مسئوول سیاست‌های رژیم غاصب دانستند و اظهار کردند: بر اساس اطلاعات متعدد، سیاستگذار و تنظیم‌کننده سیاست این روزهای رژیم صهیونیستی، آمریکایی‌ها هستند و آمریکا در این قضیه مسوول است و باید مسوولیت خود را بشناسد.

ایشان با تأکید بر اینکه بمباران‌ باریکه غزه باید فوراً قطع شود، اجتماعات ملت‌های مسلمان در کشورهای اسلامی و حتی غیرمسلمانان در آمریکا و اروپا را نشانه عصبانیت جدی ملت‌ها از جنایات رژیم صهیونیستی برشمردند و اضافه کردند: البته رژیم صهیونیستی هر کاری بکند نمی‌تواند شکست مفتضحانه خود در عملیات "طوفان الاقصی " جبران کند.

کلیدواژه