جدی 09, 1402 16:01 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی افغان تاکید کرد: ترور سردار شهید سید رضی موسوی نشانه سردرگمی شدید رژیم صهیونیستی از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تا کنون است.

محمد داود افشار در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری با اشاره به اقدام رژیم صهیونیستی در شهادت سردار سید رضی موسوی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه گفت: رژیم صهیونیستی پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی وارد مرحله ای تاریکتر از گذشته در حوزه مدیریتی شده و در وضعیت ویژه ای قرار گرفته که به اصطلاح نه راه پس دارد و نه راه پیش.

وی افزود: این رژیم از یک طرف هم به لحاظ افکار عمومی جهان و هم به لحاظ صدمات و لطمات نظامی که متحمل شده قادر به ادامه جنگ به شکل سه ماه گذشته نیست، سیاست نظامی رژیم صهیونیستی همواره اینگونه بوده که جنگ هایش بسیار کوتاه مدت باشد چون ساختار این رژیم قابلیت مقابله با بحران را در درازمدت ندارد، از طرف دیگر اگر رژیم اسرائیل بخواهد به آتش بس دایم تن دهد متحمل شکستی ترمیم ناپذیر خواهد شد، صهیونیست ها در چنین وضعیتی دست به تحرکات جنون آمیزی می زنند که شهادت سردار سید رضی موسوی در این شرایط قابل ارزیابی است.

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: زمانی که رژیم صهیونیستی می بیند جبهه مقاومت از هر آدرسی توان ضربه زدن به آن را دارد؛ گاهی از ناحیه یمن، گاهی از عراق، گاهی از لبنان و با غزه هم که مستقیما درگیر است، تلاش می کند جمهوری اسلامی ایران را که محور مقاومت می داند تحت تاثیر قرار دهد و خواسته یکی از نیروهای موثر در سوریه را به شهادت برساند با این تصور که شاید سیاست های ایران اسلامی را در دفاع از مردم مظلوم فلسطین تحت تاثیر قرار دهد و از ادامه حمایت از مردم غزه منصرف کند.

افشار یاد آور شد: رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی از امریکایی ها خواست وارد جنگ شوند که آن ها هم به نوعی وارد جنگ شدند، تجهیزات و سلاح های نظامی هوایی، زمینی و دریایی زیادی برای رژیم اسرائیل فرستادند و در شورای امنیت هم هر قطعنامه ای را که علیه رژیم اسرائیل بوده وتو کردند و عملاً جنگ را مدیریت می کنند. اما از آنجایی که رژیم صهیونیستی حیات خود را در خطر می بیند خواستار حمایت بیشتر امریکا است که امریکا هم این توان را در خود نمی بیند که به صورت مستقیم وارد جنگ شود.

به گفته این کارشناس سیاسی به این ترتیب رژیم صهیونیستی با شهادت سردار موسوی تلاش کرد بار دیگر شانس خود را امتحان کند که شاید بتواند جمهوری اسلامی ایران را تحریک کند تا وارد جنگ شود و سپس امریکا را هم تحریک کند که به صورت مستقیم وارد جنگ شود. اما در ایران و جبهه مقاومت عقلانیت و تفکر حاکم است و فکر رژیم صهیونیستی خوانده می شود به همین دلیل هم این رژیم تا کنون موفق نشده به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

وی در رابطه با بحث انتقام شهادت سردار موسوی هم گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز خود را در یک جنگ جهانی می بیند، جنگی که یک طرف آن جبهه حق قرار دارد و یک طرف آن هم تمام دنیای استکبار، زمانی هم که بحث انتقام مطرح می شود اینگونه نیست که در برابر هر عملی به سرعت عکس العملی انجام شود، ایران اسلامی دست خود را در گرفتن انتقام خون شهدا در هر جا و به هر شکلی باز گذاشته است.

افشار بیان کرد: با گذشت بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هیمنه امریکا فرو ریخته و شرایط برای بیرون راندن امریکا از منطقه بیش از هر زمان دیگری فراهم شده، جبهه مقاومت بسیار قدرتمند شده و مثلا کشوری مانند یمن یک راه دریایی را در اختیار گرفته و رفت و آمدها را در آن تحت کنترل خود می گیرد.

وی اضافه کرد: بنابراین انتقام را باید در این مسایل تجزیه و تحلیل کرد نه در قالب های مشخص و محدود، انتقام تا به حال هم گرفته شده و خواهد شد و انتقام نهایی هم محو رژیم صهیونیستی از منطقه و کوتاه کردن دست امریکا از تمام کشورهای اسلامی خواهد بود.

 

کلیدواژه