جدی 16, 1402 18:21 Asia/Kabul

رئیس بنیاد فرهنگی-اجتماعی افغانستانی های مقیم ایران تاکید کرد: آمیختگی خون شهدای افغانستانی و ایرانی در کرمان نشانه برادری و خون شریکی مردمان دو کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد وحیدی در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری با اشاره به حضور اتباع افغانستانی در مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کرمان و شهادت تعدادی از آنان در انفجارهای تروریستی که رخ داد، اظهار کرد: حضور و شهادت افغانستانی ها در این مراسم نشان دهنده آن است که ما در این مسیر و در این مکتب در کنار یکدیگر هستیم و همخون و برادر می باشیم.      

وی افزود: دشمن در حال پیگیری یک جنگ ترکیبی می باشد که اختلاف افکنی بین ملت های منطقه شامل آن است، عناصر مزدوری از ملیت های مختلف در بین گروهک های تروریستی حضور دارند و انتخاب و چینش آن ها بر اساس تفکر خبیثانه اختلاف افکنی بین ملت های برادر منطقه است که هم مسلمان و هم همسایه هستند اما خون پاک این شهیدان این توطئه را خنثی کرد.

رئیس جامعه روحانیت امامیه هرات گفت: دشمنان با ترورهای کور و جنایت آفرینی ها به دنبال هدف قرار دادن خط شهادت و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است که مکتب مقاومت در برابر استکبار جهانی و اشغال در منطقه و تفکر غرب است، این مکتب و این حرکت مقاومت مستکبران را به چالش کشیده است به گونه ای که امروز در منطقه شاهد افول قدرت غرب و مولود نامشروع آن یعنی رژیم صهیونیستی هستیم.

به گفته این روحانی افغان عملیات طوفان الاقصی برگرفته از مکتب شهید سلیمانی است و هسته های مقاومتی که شهید سلیمانی در منطقه به وجود آورد و به کمک ملت های مستضعف رفت، امروز توانسته اند قدرت غرب را در منطقه با چالش جدی مواجه کنند و حمله به عاشقان مکتب شهید سلیمانی در حقیقت هدف گرفتن این مکتب است که می خواهند حضور شکوهمند مردم را در پشتیبانی از مکتب سلیمانی و جبهه مقاومت تضعیف کنند. اما خون های پاک دوستداران مکتب سلیمانی که در حقیقت مکتب اسلام است این حرکت را باشکوهتر خواهد کرد.

آقای وحیدی عنوان کرد: هدف دیگر جبهه استکبار اختلاف افکنی و مشغول کردن ظرفیت های جهان اسلام به خود به جای مواجهه با رژیم سفاک اسرائیل و ابرقدرت های فرامنطقه ای حاضر در منطقه است آن هم توسط گروه های مزدوری که خودشان در منطقه ایجاد کرده اند اما به برکت خون شهدا این توطئه آن ها هم خنثی خواهد شد.

این فعال فرهنگی افغان بیان کرد که شیطان اصلی در جهان کنونی امریکا و توطئه گر اصلی در منطقه مولود نامشروع آن یعنی رژیم صهیونیستی است و جنایاتی که در منطقه انجام می شود در اتاق های فکر آن ها و غربی ها سازماندهی می شود اما جریان مقاومت پاسخ آن ها را داده و خواهد داد و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند پاسخ سختی به آن ها داده خواهد شد این پاسخ را نه تنها ایران اسلامی بلکه تمام عاشقان این مکتب از کشورهای مختلف اسلامی خواهند داد که در یک جبهه واحد علیه استکبار می جنگند.

این روحانی افغان همچنان خاطرنشان کرد: به اقدام عملی سازمان های بین المللی و نهادهایی که خود را حامی حقوق بشر و امنیت جهان می دانند در رابطه با این قضایای تروریستی امیدی نیست، چنانکه 22 هزار نفر از افراد غیرنظامی شامل زنان و کودکان در غزه و در برابر چشمان آن ها به خاک و خون کشیده شدند و آن ها اقدامی نکردند، تعدادی از آن ها حتی در حد صدور بیانیه هم عمل نمی کنند. گردانندگان اصلی مجامع بین المللی و نهادهای حقوق بشری جهانی هم خود امریکا و غرب هستند.

وی اضافه کرد: امت اسلامی و کشورهای اسلامی باید در کنار هم باشند و با بصیرت و آگاهی و اتکا به خداوند متعال با توطئه های دشمنان مقابله کنند و انشاءالله پیروزی قطعی نصیب جریان مقاومت خواهد بود.

 

کلیدواژه