داعش به دنبال اسلام هراسی و تفرقه مذهبی است اما به اهداف خود نخواهد رسید
(last modified 1395-05-12T09:02:29+00:00 )
اسد 12, 1395 13:32 Asia/Kabul

گروه تروریستی داعش به اهداف خود در خصوص اسلام هراسی و تفرقه مذهبی نخواهد رسید

روحانی فعال افغان تاکید کرد: گروه تروریستی داعش به دنبال دین هراسی، اسلام هراسی و تفرقه مذهبی در میان مردم است اما به اهداف خود نخواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین جعفری قندوزی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در رابطه با هشدار گروه تروریستی داعش مبنی بر اینکه که شیعیان افغانستان را بیشتر هدف قرار خواهد داد اظهار داشت: گروه داعش گروهی ضاله، ظالم و تروریستی است که ارتباطی با هیچ یک از مذاهب دینی و اسلامی ندارد.

وی افزود: اعمال تروریستی و رعب و وحشتی که این گروه تروریستی ایجاد می کند به اثبات رسانده که داعش نه مرز می شناسد، نه جغرافیا و نه مرز دینی و مذهبی و عملکرد این گروه خاص خودش و اربابانش است که آن را تامین و حمایت می کنند.

این روحانی افغان گفت: مردم مسلمان، متدین، مجاهد و قهرمان افغانستان اعم از شیعه و سنی در کنار هم برادر وار زندگی می کنند و در طول تاریخ زندگی مسالمت آمیز داشته اند. داعشی ها هم با شکست هایی که خورده اند و ضربات سنگینی که از اردوی ملی افغانستان متحمل شده اند، به این درک رسیده اند که افغانستان جای آن ها نیست و مردم مسلمان و مجاهد افغانستان اعمال ضد دینی و تروریستی آن ها را تحمل نمی کنند.

جعفری قندوزی عنوان کرد: در افغانستان نیروهای اردو، پلیس، امنیت، دولت و ملت همه در کنار هم هستند و در مقابل داعش و توطئه های این گروه ایستادگی خواهند کرد و این گروه تروریستی در افغانستان هیچ توفیقی نخواهد داشت. اعمال تروریستی هم که اخیراً داعش مسوولیت آن را به عهده گرفته احتمالاً در راستای همین نفاق افکنی و تفرقه بین مذاهب اسلامی است که این توطئه آنان هم شکست خورده است.

وی تصریح کرد: زمانی که حادثه تروریستی و انفجاری دوم اسد (مرداد) در کابل در تظاهرات جنبش روشنایی صورت گرفت و صدها تن از اعضای جنبش روشنایی کشته و زخمی شدند، مردم از مذاهب و اقوام مختلف در برابر بیمارستان ها حاضر شدند و بدون توجه به اینکه مجروحین از چه مذهب و قومی هستند به آنان خون اهدا کردند که بیانگر وحدت مستحکم مردم افغانستان است.

این روحانی افغان گفت: عملکرد گروه تروریستی داعش و از جمله عملیاتی که در فرانسه یا دیگر کشورهای غربی انجام می دهند به گونه ای است که در هر جایی ممکن است اعمال تروریستی خود را انجام دهد چه در بین مسلمانان و چه در جایی که هیچ مسلمانی نباشد.

وی اضافه کرد: از اهدف اصلی داعش اسلام هراسی و دین هراسی است اما در مقابل، متولیان امور دینی و اسلامی در کشورهای مختلف از جمله افغانستان در تبیین اهداف این گروه تروریستی خوب عمل کردند و اکنون دولتمردان و سیاستمداران مسلمان و غیر مسلمان در بسیاری از کشورهای دنیا به این درک رسیده اند که اعمال گروه های تروریستی مانند داعش ربطی به اسلام ندارد بنابر این داعش در این پروژه خود قطعاً ناکام خواهد ماند.

کلیدواژه