باغ پرندگان تهران
(last modified 1395-10-14T12:02:59+00:00 )
جدی 14, 1395 16:32 Asia/Kabul

باغ پرندگان تهران یکی از جاذبه های گردشگری است که در بخش شرقی پارک جنگلی لویزان در تهران، پایتخت ایران قرار دارد.

پارک جنگی لویزان 80 هکتار وسعت دارد که 20 هکتار آن برای احداث باغ پرندگان تهران در سال 1389 اختصاص یافته است.

بیش از 20 هزار پرنده با بیش از 250 گونه در این باغ زندگی می کنند و فضای باغ به گونه ای طراحی شده که پرندگان فضای کافی برای حرکت و پرواز داشته باشند.

در باغ پرندگان فضای مناسبی برای حضور گونه های مختلفی از پرندگان همچون طاووس، قرقاول، بلدرچین، کبوتر، طوطی، مرغابی و قوی سفید و سیاه، پلیکان و فلامینگو فراهم شده است.

تماشای پرندگانی که بال های خود را در برکه های زیبای این باغ شستشو داده و در کنار آن آفتاب می گیرند، نشاط خاصی به بازدیدکنندگان می دهد و این فرصت را فراهم می کند که خود را در دل طبیعت احساس کنند.

بخشی دیگری از این باغ به پرندگان شکاری اختصاص یافته است. پادشاه آسمان. عقاب ها و شاهین و باز از جمله این پرندگان هستند.

طاووس ها مغرور از زیبایی خدادادی خود در چمنزارهای کوچک باغ می خرامند و رنگ های مسحور کننده و منحصر به فرد خود را در معرض تماشای بازدیدکنندگان قرار می دهند.

طوطی های رنگارنگ که در قسمت های مختلف باغ حضور چشم گیری دارند، به زیبای باغ افزوده اند.

فلامینگوهای زیبا هم یکی دیگر از مهمانان این باغ هستند که پاهای بلند خود ساعت ها زیر آفتاب دلنشین استراحت میکنند. آنها زمانی که مشغول حرکت برای یافتن غذا هستند بر روی دو پای خود حرکت می کنند و هنگام خواب و استراحت به روی یک پا می ایستند.

شتر مرغ ها بزرگترین و سنگین ترین پرندگان این پارک هستند و به دلیل خوی تهاجمی شان، در فضای مخصوصی دور از پرندگان دیگر نگهداری می شوند تا به آنها حمله نکنند.

سلامت و شرایط زندگی پرندگان این باغ به طور مداوم توسط پزشکان متخصص پرندگان بررسی می شود.