اسد 11, 1403 13:08 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان تاکید کرد: اقدامات غیر انسانی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی نشان دهنده آن است که این رژیم به پایان کار خود نزدیک شده است.

حجت الاسلام محمد مختاری در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری در مورد شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران اظهار کرد: امروز صهیونیست ها و در راس آن ها بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تنگنا قرار گرفته و از هر طرف شکست و اضمحلال خود را مشاهده می کنند و دست به هر جنایتی می زنند.

وی افزود: تجاوز به یک کشور خلاف اصول و قواعد بین المللی و ارزش های انسانی است و هدف قرار دادن مهمان یک کشور جنایتی مضاعف است، در شرایطی هم که بحث مذاکرات بین صهیونیست ها و جبهه مقاومت مطرح بود و زمزمه های توافق به گوش می رسید صهیونیست ها با این اقدام امکان گفت و گو هم را هم از بین بردند.

به گفته این کارشناس افغان این اقدامات به معنای آن است که رژیم صهیونیستی به پایان کار خود نزدیک شده و دست به هراقدام غیر اصولی، غیر اخلاقی و غیر انسانی می زند، اقدام غیر عقلانی و بزدلانه اخیر هم پیامدهای خطرناکی برای صهیونیست ها خواهد داشت، جبهه قدرتمند مقاومت در این زمینه ساکت نخواهد ماند و خون شهید هنیه و دیگر شهدای مقاومت سیل بنیان کنی می شود که صهیونیسم را از جغرافیای جهان محو خواهد کرد. جبهه مقاومت، کشورهای آزاده دنیا، ملت های هوشیار و بیدار در برابر این قضیه سکوت نمی کنند و پاسخ خرد کننده ای خواهند داد.

مختاری عنوان کرد: صهیونیست ها به تنهایی تاب ایستادگی در برابر جبهه مقاومت و حتی غزه را ندارد و با پشتوانه و چراغ سبز غربی ها به ویژه امریکا و اروپا و به خصوص انگلیس، فرانسه و آلمان دست به چنین جنایت هایی می زنند چنانکه نتانیاهو به محض اینکه از امریکا بازگشت دو جنایت بزرگ انجام داد و از خطوط قرمز عبور کرد؛ یکی حملات به ضاحیه لبنان و دیگری به شهادت رساندن اسماعیل هنیه در تهران، در حالیکه او مهمان جمهوری اسلامی ایران در یک سفر رسمی و دیپلماتیک بود.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی این اقدامات جنایتکارانه و قتل عام مردم غزه را با امکانات اطلاعاتی، تجهیزات و تسلیحات غربی ها انجام می دهند و این جنایات به حدی رسیده که مردم کشورهای غربی هم دست به اعتراض و تظاهرات علیه آن زده اند و جنایت های این رژیم و حامیان آن ها را محکوم کردند.

 

کلیدواژه