سازمان های حقوق بشری بین المللی تلاشی برای احقاق حقوق مردم فلسطین نکرده اند
(last modified 1403-05-14T08:05:50+00:00 )
اسد 14, 1403 12:35 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان تاکید کرد: سازمان های حقوق بشری بین المللی هیچ تلاشی برای احقاق حقوق مردم فلسطین و جلوگیری از نسل کشی آنان نکرده اند.

داکتر علی واحدی در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری با اشاره به 14 اسد (مرداد) روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اظهار کرد: رژیم کودک کش صهیونیستی که توان جنگیدن با مجاهدان فلسطینی را ندارد پس از عملیات طوفان الاقصی دست به کشتار مردم عادی شامل زنان و کودکان و بمباران مجتمع های مسکونی و بیمارستان ها زده و تمام زیرساخت های غزه را نابود کرده و سازمان های بین المللی هم در این زمینه سکوت اختیار کرده اند.

وی افزود: سازمان های حقوق بشری بین المللی که مدعی هستند باید جلو ظالمان گرفته شود و از مظلومان دفاع شود هیچ واکنشی نسبت به این اعمال صهیونیست ها نداشته اند، تا کنون دو بار بحث آتش بس، جلوگیری از نسل کشی در فلسطین و رفع تحریم های شدید علیه مردم آن مطرح شده اما هیچ یک عملی نشده است. امریکا قطعنامه های مربوط به آتش بس را وتو کرده و سازمان ملل متحد هم هیچ واکنشی نشان نداده است.

به گفته این کارشناس سیاسی این وضعیت نشان می دهد که این سازمان به وظایف تعریف شده خود در دفاع از ملت ها عمل نمی کند و به ابزاری برای کشورهای قدرتمند مخصوصا امریکا تبدیل شده است و به جای اینکه رژیم صهیونیستی محکوم شود رزمندگان فلسطینی تروریست خوانده می شوند. این مسایل نشان دهنده آن است که سازمان های حقوق بشری بین المللی ساخته و پرداخته امریکا و کشورهای غربی است تا بتوانند اهداف شوم خود را در کشورهای مظلوم پیاده کنند.

واحدی عنوان کرد: طی حدود ده ماه گذشته رژیم صهیونیستی حدود چهل هزار فلسطینی بیگناه را به شهادت رسانده، تمام زیرساخت های غزه را نابود کرده و این منطقه را تحت تحریم های شدید قرار داده اما سازمان های حقوق بشری بین المللی اقدام خاصی برای جلوگیری از این جنایت ها نکرده و سیاست های این سازمان ها و کشورهای غربی کاملا با امریکا و رژیم اسرائیل هماهنگ و ضد ملت فلسطین است.

این کارشناس افغان در مورد محدودیت هایی که حکومت طالبان برای تعلیم و تحصیل دختران ایجاد کرده و منافات آن با تعالیم اسلامی و حقوق بشری هم گفت: سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان های حقوق بشر اسلامی وظیفه دارند که این مساله را پیگیری کنند اما حکومت طالبان اعلام کرده که مخالف تعلیم و تحصیل دختران و زنان نیست اما از آنجایی که در گذشته مدارس و دانشگاه های افغانستان به محلی برای ترویج فرهنگ غرب تبدیل شده بوده آن ها تلاش دارند شرایط را برای تطابق مدارس دخترانه و دانشگاه ها با اصول اسلامی فراهم کنند.

وی اضافه کرد: طالبان گفته اند برای این امر نیاز به بودجه دارند در حالیکه غربی ها دارایی های افغانستان را بلوکه کرده و تحریم های گسترده ای را علیه آنان اعمال کرده اند، هر روز در جهت ایجاد تنش و ناامنی فعالیت می کنند و فرصت ایجاد تغییرات در سیستم های آموزشی را از آن ها گرفته اند.

 

کلیدواژه