رسانه مرز برادری رویدادهای ورود زائران افغانستانی اربعین به دوغارون را پوشش می دهد
(last modified 1403-06-03T08:59:31+00:00 )
سنبله 03, 1403 13:29 Asia/Kabul

مسوول رسانه مرز برادری مستقر در مرز دوغارون تایباد گفت: این رسانه اتفاقات و رویدادهای مربوط به ورود زائران افغانستانی اربعین حسینی را به صورت روزانه و زنده منتشر می کند.

جواد ایل بیگی مدیر گروه رسانه ای مطلع عشق و مسوول رسانه مرز برادری در گفت و گو با خبرنگار اعزامی رادیو دری در مرز دوغارون اظهار کرد: رسانه مرز برادری که در موکب شهید سلیمانی واقع در مرز دوغارون مستقر شده به همت تعدادی از همکاران وی و جمعی از کارکنان صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی راه اندازی شده تا اتفاقات و رویدادهای مربوط به زائران افغانستانی اربعین حسینی به جمهوری اسلامی ایران به بهترین شکل پوشش داده شود.

وی افزود: این پوشش در سایت آپارات انجام می شود و توسط یک لینک به خبرگزاری های مختلف داخلی و خارجی از جمله شبکه سحر افغانستان متصل می شود. همچنان از رویدادهای مختلف در مرز دوغارون تصاویری تهیه و در شبکه های مختلف فضای مجازی منتشر می شود.

ایل بیگی عنوان کرد: این رسانه که فعالیت خود را از روز ورود زائران افغانستانی به مرز دوغارون آغاز کرده از ساعت ده صبح هر روز تا زمانی که زائران به مرز دوغارون وارد می شوند در فضای آپارات پخش زنده دارد و تمام اتفاقات و رویدادها را پوشش می دهد. رسانه های استان خراسان رضوی و تایباد هم دست به دست هم گروهی را تشکیل داده اند که تمام رویدادهای خبری را با عنوان مرز برادری به سراسر ایران اسلامی و جهان اسلام انعکاس می دهند.

مدیر رسانه مرز برادری در مورد دلیل انتخاب این نام برای این فعالیت رسانه ای گفت: وقتی نام اربعین حسینی به میان می آید مسلمانان از قومیت ها و کشورهای مختلف در پیاده روی اربعین کنار هم قرار می گیرند و عده زیادی هم به زائران اربعین خدمت می کنند، در مرز دوغارون هم برادران شیعه و سنی در کنار یکدیگر قرار گرفته و خالصانه به زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام خدمت می کنند.

وی اضافه کرد: یکی از نکات مثبت مرز دوغارون امنیت مثال زدنی و غرور آفرین آن است و زائرانی که وارد می شدند با آرامش خاطر پرچم امام حسین علیه السلام را روی دوش خود حمل می کردند.

 

کلیدواژه