جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه لبنان برای سرپوش گذاشتن به شکست هایش در غزه است
(last modified 1403-07-01T08:11:52+00:00 )
میزان 01, 1403 12:41 Asia/Kabul

کارشناس و پژوهشگر سیاس ایرانی تاکید کرد: جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه لبنان برای سرپوش گذاشتن به شکست هایی است که طی یک سال گذشته در غزه و منطقه متحمل شده است.

قاسم غفوری در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری اظهار کرد: جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در مساله انفجار پیجرها و انفجارهای پس از آن در لبنان و حملات و کشتار غیر نظامیان نقض آشکار قوانین جنگی و بین المللی است.

وی افزود: این رفتارهای صهیونیست ها نه رویکرد نظامی بلکه هدف قرار دادن غیرنظامیان است، همان نسل کشی را که در غزه انجام داده اند در ابعاد دیگری در لبنان انجام می دهند و به دنبال ایجاد فضای رعب و وحشت در منطقه هستند.

به گفته این کارشناس سیاسی رژیم صهیونیستی که در طول حدود یک سال گذشته نتوانسته به هیچ یک از اهداف خود در غزه دست پیدا کند در آستانه نشست سازمان ملل متحد به دنبال آن است که یک نوع پیروزی برای خود به ثبت برساند و بر شکست های خود سرپوش بگذارد.

غفوری تصریح کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خاطر شرایط بحرانی در عرصه داخلی و فشارهای بین المللی به دنبال راه فرار است. سران این رژیم هم همواره ادامه و گسترش جنگ و کشتارهای بیشتر را زمینه ساز حفظ موقعیت خود می دانند، اکنون هم در غزه توانایی انجام هیچ کاری را ندارند و در کرانه باختری هم ناکام شده و نیروهایشان مجبور به خروج از این منطقه شدند.

وی یادآور شد که کشورهای غربی هم به جای مقابله با رژیم صهیونیستی از این رژیم حمایت می کنند، بر آتش بس تاکید و یا شهروندان خود را از لبنان خارج می کنند. رسانه های غربی نیز به جای پرداختن به کشتار غیر نظامیان با برجسته کردن مسایلی مانند ترور برخی از فرماندهان مقاومت به دنبال توجیه جنایت های این رژیم هستند، عملا قربانی شدن صدها غیر نظامی در تجاوزهای رژیم صهیونیستی به لبنان را پنهان می کنند و به دنبال نوعی اقتدار نمایی و قدرت سازی برای دستگاه های اطلاعاتی-امنیتی رژیم صهیونیستی می باشند که در طوفان الاقصی با رسوایی بزرگی مواجه شدند.

این پژوهشگر سیاسی گفت: یکی از اهدافی را که صهیونیست ها در لبنان دنبال می کنند احیاء آبروی از دست رفته موساد و دستگاه های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی است که کشورها و رسانه های غربی هم در این راستا کار می کنند.

غفوری با اشاره به برگزاری هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد نقش این سازمان در حمایت از فلسطین اظهار کرد: مجمع عمومی سازمان ملل متحد هفته گذشته برای حمایت از فلسطین و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی رای گیری کرد و 124 کشور به قطعنامه مربوطه رای مثبت دادند که دستاورد بزرگی برای فلسطین بود و انزوای جهانی رژیم صهیونیستی را نشان می داد. یکی از اهداف این رژیم در حملات به لبنان هم کمرنگ کردن اهمیت این دستاورد فلسطینی ها در عرصه بین المللی بود.

وی در عین حال تصریح کرد: البته سازمان ملل متحد نتوانسته چه در مساله فلسطین و چه در مسایل دیگر به وظایف و تکالیف خود عمل کند. یک سال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، بی تفاوتی های مجامع بین المللی و حق وتوی برخی کشورها به ویژه امریکایی ها زمینه ساز نابودی حقوق ملت فلسطین شده و اینکه برخی کشورها رسما در اقدامات صهیونیست ها مشارکت می کنند نشان دهنده ضعف و ناتوانی این سازمان است.

غفوری گفت: آنچه می تواند در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح شود انسجام کشورهای اسلامی و آزادیخواه جهان برای حمایت از فلسطین است و رای اخیر مجمع عمومی در حمایت از فلسطین بیانگر آن است که بیشتر کشورها در سخنرانی ها و رایزنی های خود به موضوع فلسطین اشاره خواهند کرد زیرا افکار عمومی دنیا حتی در کشورهای غربی هم برای حمایت از فلسطین بپا خواسته اند و دولتمردان برای پاسخگویی به افکار عمومی خود هم که شده مجبور هستند به این موضوع ورود کنند.

وی اضافه کرد: اما مساله فلسطین نیازمند وحدت و انسجام کشورهای اسلامی و آزادیخواه است زیرا اگر قرار باشد نگاه ها به اقدامات سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان در این زمینه باشد دستاوردی نخواهد داشت و روند کشتار ادامه پیدا خواهد کرد.

 

کلیدواژه