دولت افغانستان با برنامه ریزی و سازماندهی دقیق علیه مخالفان مسلح اقدام کند
(last modified 1395-10-21T11:08:42+00:00 )
جدی 21, 1395 15:38 Asia/Kabul
  • دولت افغانستان با برنامه ریزی و سازماندهی دقیق علیه مخالفان مسلح اقدام کند

دولت افغانستان برای از بین بردن تهدید مخالفان مسلح باید با برنامه ریزی دقیق در فصل زمستان علیه آن ها اقدام کند

آگاه سیاسی و نظامی افغان گفت: دولت افغانستان برای از بین بردن خطر و تهدید مخالفان مسلح باید با برنامه ریزی و سازماندهی دقیق در فصل زمستان علیه آن ها اقدام کند.

جنرال عتیق الله امرخیل در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل با اشاره به ابراز نگرانی پارلمان افغانستان نسبت به اوضاع امنیتی این کشور بویژه در سال آینده خورشیدی اظهار داشت: نمایندگان پارلمان همواره با مردم مناطق خود در گوشه و کنار کشور در ارتباط هستند و مردم اوضاع را بصورت دقیق به آن ها گزارش می دهند.

وی تصریح کرد: از این لحاظ نمایندگان که از اوضاع مناطق مختلف باخبر هستند، بر این باورند که فعالیت و پیشروی نیروهای دولتی به کندی صورت می گیرد و انتظار دارند که این نیروها با قدرت پیش بروند تا در این فصل سرما که طالبان و سایر مخالفین مسلح دولت فعالیت کمتری دارند از مواضع شان دور و سرکوب شوند.

به گفته این کارشناس مسایل نظامی در صورتی که مخالفین مسلح تا فصل بهار در مواضع خود باقی بمانند و کمک هم به آن ها برسد جنگ شدت پیدا خواهد کرد و این امکان وجود دارد که تلفات غیرنظامیان بیشتر شود.

امرخیل عنوان کرد: در عین حال برای بیرون راندن مخالفان مسلح از مواضع شان نیاز به برنامه ریزی دقیق و سازماندهی قوی است زیرا طرف مقابل هم از امکانات و تجربه جنگی برخوردار است و مسوولان و فرماندهان دولتی باید با سنجش این مسایل وارد کارزار با مخالفین مسلح شوند.

این کارشناس سیاسی گفت: در صورتی که عملیات زمستانی نیروهای دولتی علیه مخالفان مسلح دقیق و قوی انجام شود باعث ضعیف شدن مخالفین خواهد شد.

وی اضافه کرد: پیمان امنیتی بین دولت افغانستان و امریکا بسیار عجولانه امضا شد و از سوی نمایندگان پارلمان هم عجولانه تائید شد اما حالا که نمایندگان می بینند به مواد پیمان عمل نمی شود خواستار تجدید نظر در آن شده اند در حالیکه بررسی و لغو آن هم مدت طولانی را در بر می گیرد.

 

کلیدواژه