میزان 08, 1403 16:53 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی-مذهبی افغانستانی تاکید کرد: با شهادت سید حسن نصرالله تمام ظرفیت ها برای برچیدن فتنه صهیونیسم تجمیع خواهد شد.

حجت الاسلام زکریا مشکور کابلی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل با بیان اینکه در تبیین رهبر معظم انقلاب اسلامی و اعلامیه حضرت آیت الله سیستانی هم بر این موضوع تاکید شده بود، اظهار کرد: پس از شهادت سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی که داغ بزرگی بود دل محور مقاومت به سید حسن نصرالله گرم و خوش بود و اکنون که تروریست ها و لشکر دجال این سید عزیز را به شهادت رساندند باید منطقه غرب آسیا یعنی حوزه مقاومت را به دو زمان قبل و بعد از شهادت وی تقسیم کرد.

وی افزود: وقتی در خیابان های لبنان و جای جای جهان اسلام مردم فریاد می زدند که کاش ما کشته می شدیم اما سید می ماند پیامی به تمام منطقه و جهان دارد و آن اینکه پس از شهادت سید حسن نصرالله هزاران نفر تصمیم گرفته اند که انتقام خون ایشان را بگیرند تا ذره ای از این درد کاهش پیدا کند.

به گفته این کارشناس افغانستانی باند جنایتگار و تروریست نتانیاهو-گالانت عمر سیاسی خود را با حیات رژیم صهیونیستی گره زده اند و عاملی که می تواند اسرائیل را نجات دهد شهروندان سرزمین های اشغالی است که اگر درایت به خرج دهند و این باند تبهکار را محاکمه و بر اساس قوانین عادلانه به اعدام محکوم کنند شاید تحولات به شکل دیگری رقم بخورد.

مشکور کابلی عنوان کرد: انتظاری از جهانی که تحت سلطه سیاست های استکباری امریکا است وجود ندارد زیرا امریکا در این ترور سهم اساسی داشته و امکان ندارد که چنین جنایتی بدون اطلاع و امکانات امریکایی ها انجام شده باشد بمب هایی که در جنایت ترور شهید سید حسن نصرالله استفاده شده امریکایی بوده و امریکا شریک اول این جنایت است.

وی اظهار امیدواری کرد خونی که سید حسن نصرالله شیعه برای مظلومیت و غربت اهل سنت غزه داد جهان اسلام را بیدار کند و مسلمانان به دور از اختلافات مذهبی برای احیاء عزت از دست رفته خود و نابودی تمام جریان های تروریستی متحد و منسجم شوند و در پرتو این اتحاد و انسجام منطقه از تروریسم و گروه های وابسته به رژیم اسرائیل و امریکا عاری شود.  

این کارشناس افغانستانی گفت: سید حسن نصرالله برای جهان اسلام و محور مقاومت یک فرد معمولی نبود او یک استثناء تاریخ بود و شهادت وی هم ضایعه کمی نیست به همین دلیل مرجعیت شیعه در نجف حضرت آیت الله العظمی سیستانی در اولین ساعات پس از اعلام خبر شهادت ایشان اطلاعیه دادند و خواستار بسیج ظرفیت های مادی و معنوی شیعیان شدند و ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در یک روز، قبل و بعد از اعلام خبر شهادت ایشان هم حکم دادند و هم مساله را تبیین کردند.

وی اضافه کرد: سید حسن نصرالله عاشقان زیادی دارد و برای مردم حتی مسیحیان و آزادگان عالم و جریان های چپ و راست یک الگو و شاخص بود و چنان با پاکی مبارزه کرد که برای همه به عنوان تابلوی تمام ارزش های انسانی بود، بنابراین طبیعی است که وقتی چنین فردی از دنیای انسانی گرفته شود آزادگان جهان واکنش نشان داده و به وی ادای دین خواهند کرد.

 

کلیدواژه