عملیات وعده صادق 2 هیمنه رژیم صهیونیستی را درهم شکست و لرزه بر اندام بزرگانش انداخت
(last modified 1403-07-12T07:20:06+00:00 )
میزان 12, 1403 11:50 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی افغانستانی تاکید کرد: عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحت عنوان وعده صادق 2 هیمنه رژیم صهیونیستی را درهم شکست و لرزه بر اندام بزرگان آن انداخت.

رمضانعلی فصاحت در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل اظهار کرد: انتظار می رفت جمهوری اسلامی ایران عملیات وعده صادق 2 را زودتر از این ها انجام دهد اما بر اساس استراتژی که ایران در پیش گرفته بود به حامیان رژیم صهیونیستی فرصت کنترل این رژیم و جلوگیری از کشتار بیشتر مردم بی دفاع غزه را داده بود منتظر ماند اما با ادامه و افزایش جنایات رژیم غاصب اسرائیل سرانجام عملیات وعده صادق 2 را عملی و سرزمین های اشغالی را با بیش از 200 موشک بالستیک هدف قرار داد.

وی افزود: همانگونه که در بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران آمده بود این عملیات به منظور انتقام ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، ترور سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، عباس نیلفروشان مستشار نظامی ایرانی در لبنان و بسیاری دیگر از جنایاتی که رژیم اسرائیل مرتکب شده بود به صورت غافلگیرانه انجام شد و ضربه سنگینی به این رژیم وارد کرد.

این استاد دانشگاه در کابل در مورد مواضع کشورهای اسلامی و منطقه در برابر رژیم صهیونیستی هم گفت: بین این کشورها نوعی پراکندگی در مورد تقابل با رژیم صهیونیستی وجود دارد همین موضوع رژیم صهیونیستی و سران آن را بسیار گستاخ کرده بود به گونه ای که صحبت هایی در مورد حمله به ایران مطرح می کردند.

به گفته فصاحت این نشان می دهد که بسیاری از کشورهای اسلامی به وظایف خود در قبال جهان اسلام عمل نکرده اند و توجهی به گستاخی های رژیم صهیونیستی نداشته اند، این کشورها حداقل در سیاست اعلامی خود باید رفتار رژیم صهیونیستی و جنایات هولناک و ضد بشری آن را در غزه و لبنان و نیز استفاده از بمب های سنگرشکن در مناطق مسکونی را محکوم و مواضع واحد و متحدی در برابر حملات و تجاوز های رژیم اسرائیل اتخاذ کنند.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران عملیات وعده صادق 2 را انجام داده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم اعلام کرده در صورتی که رژیم اسرائیل در صدد پاسخ به این عملیات برآید با پاسخ کوبنده تری مواجه خواهد شد بنابراین در صورتی که چنین خطایی از رژیم صهیونیستی سر بزند طبیعی است که پاسخ سخت تری دریافت خواهد کرد.

 

کلیدواژه