عملیات طوفان الاقصی مجاهدان راه قدس را به اتحاد رساند و محور مقاومت را متحد تر کرد
(last modified 1403-07-18T09:19:28+00:00 )
میزان 18, 1403 13:49 Asia/Kabul

دبیر شورای علما و نخبگان اهل سنت مهاجر افغانستانی در ایران تاکید کرد: عملیات طوفان الاقصی مجاهدان راه قدس را به اتحاد رساند و محور مقاومت را متحد تر کرد.

مولوی محمد یعقوب سامانی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار کرد: مجاهدان راه قدس و محور مقاومت همه با شعار آزادی قدس شریف وارد میدان شدند. به عبارتی عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر 2023 شعار امت سازی را زنده کرد و باعث شد شیعه و سنی در قالب محور مقاومت برای آرمان کلان قدس شریف کنار هم قرار بگیرند.

وی افزود: عملیات طوفان الاقصی حاصل چندین سال کار، زحمت و برنامه ریزی بود، سوال این است که غزه تحت نظر کامل رژیم صهیونیستی که تمام ساکنان آن تحت نظارت دوربین ها و اسکنرها قرار دارند چگونه مسلح شد و چگونه برنامه ریزی شد که سربازان مسلمان از آنجا به عمق سرزمین های اشغالی وارد شدند و سربازان صهیونیست را اسیر گرفته و بازگشتند.

به گفته معاون آموزشی جامعه النور این اقدام بزرگ که با نصرت الهی همراه بود یک برنامه ریزی چندین ساله را پشت خود داشت که در اوج سختگیری ها و اشراف امنیتی و اطلاعاتی و عملیات سایبری رژیم صهیونیستی انجام شد، از نظر این رژیم انجام این عملیات ناممکن بود و به همین خاطر صهیونیست ها در حیرت فرو رفتند.

مولوی سامانی عنوان کرد: جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه پس از عملیات طوفان الاقصی نشان دهنده آن است که این عملیات بسیار بجا و برای این رژیم فوق العاده درد آور بوده است. نکته مهم این است که رژیم اسرائیل توان جنگ های فرسایشی را ندارد و اگر کمک های غرب و در راس آن امریکا نباشد حتی در مقابل حماس توان مقابله ندارد پس این جنگ فرسایشی به ضرر رژیم صهیونیستی است.

به گفته این کارشناس سیاسی-فرهنگی خلاف تصور برخی که معتقدند اگر حماس عملیات طوفان الاقصی را راه اندازی نمی کرد و به رژیم صهیونیستی حمله نمی کرد آن رژیم هم به غزه حمله نمی کرد، رژیم صهیونیستی در هر صورت دست به حمله و جنایت می زد چنانکه در گذشته چنین کاری می کرد،  پس در جنگ باید دست پیش را گرفت.

سامانی بیان کرد: ضربه عملیات طوفان الاقصی چنان قوی بوده که رژیم صهیونیستی یکسال است در حال نسل کشی است اما هنوز نتوانسته حماس را از پای درآورد، مخفیگاه ها را پیدا کند یا حتی اسیران خود را آزاد کند، همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند رژیم صهیونیستی در حال زوال است و این زوال به تدریج رخ می دهد.

وی اضافه کرد: به این ترتیب هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی و امریکا فروریخت و دیگر کسی از اسرائیل و امریکا نمی ترسد، عملیات وعده صادق یک و دو هم این موضوع را پوشش بیشتری داد و هیمنه آنان را در هم شکست.

 

کلیدواژه