پاکستان هیچ گاه در مساله مبارزه با تروریزم با افغانستان همکاری نکرده است
(last modified 1395-10-28T09:21:51+00:00 )
جدی 28, 1395 13:51 Asia/Kabul
  • پاکستان هیچ گاه در مساله مبارزه با تروریزم با افغانستان همکاری نکرده است

پاکستان هیچ گاه با افغانستان در مبارزه با تروریزم همکاری نداشته و به وعده های خود عمل نکرده است

کارشناس سیاسی و نویسنده افغان گفت: پاکستان در مساله مبارزه با تروریزم هیچ گاه با افغانستان همکاری نکرده و به وعده های خود در این رابطه عمل نکرده است.

حبیب الله رفیع در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در رابطه با گفت و گوی تلفنی رئیس ستاد ارتش پاکستان با رئیس جمهور غنی و اینکه خواستار همکاری مشترک در مبارزه با تروریزم شده اظهار داشت: بارها چنین مسایلی مطرح شده و مذاکراتی هم صورت گرفته اما نتایج مثبتی درپی نداشته زیرا پاکستانی ها در هر قدمی که گذاشته اند دام جدیدی برای افغان ها پهن کرده اند و درپی حیله گری بوده اند.

به گفته این کارشناس سیاسی با نگاه به تجارب گذشته پیشنهاد جدید رئیس ستاد ارتش پاکستان نمی تواند قابل ارزش تلقی شود زیرا آن ها هیچ گاه به وعده های خود عمل نکرده اند. در گذشته چندین بار قرارداد امضا شده که تبادل اطلاعات بین نیروهای مرزی دو کشور صورت بگیرد، حکومت افغانستان همکاری کرده که در نتیجه تعدادی از طالبان پاکستانی کشته شدند اما پاکستان هیچ گاه همکاری نکرده، جلو خرابکارانی را که از آن سوی مرز وارد افغانستان می شوند، نگرفته و همکاری هم با حکومت افغانستان نداشته است.

رفیع با اشاره به اظهارات رئیس جمهور غنی مبنی بر اینکه عاملان حوادث خونین اخیر در افغانستان در پاکستان هستند، گفت: پاکستانی ها همواره نقش خود در اتفاقات افغانستان را انکار می کنند در حالی که سران طالبان و کسانی که انفجارها و حملات را در افغانستان سازماندهی می کنند در پاکستان حضور دارند، آزادانه رفت و آمد و دیدگاه های خود را مطرح می کنند.

وی افزود: با همه این ها مقامات پاکستان حضور و فعالیت این افراد در پاکستان و دخالت خود در امور افغانستان را منکر می شوند و این در حالی است که به تازگی خبرهایی منتشر شده مبنی بر اینکه تعدادی از نیروها و درجه داران پاکستانی که در میان مخالفان مسلح دولت افغانستان بوده اند در عملیات نیروهای دولتی در ولایت هلمند کشته و تعدادی از آنان هم زخمی شده اند و مدارک هویتی آنان هم به خبرنگاران نشان داده شده است.

 

کلیدواژه