ادامه بمباران شدید یمن به وسیله جنگنده های سعودی
(last modified 1395-10-29T13:18:39+00:00 )
جدی 29, 1395 17:48 Asia/Kabul

عربستان سعودی بدون توجه به هشدارهای نهادهای بین المللی درباره بروز فاجعه انسانی همچنان به بمباران مناطق مختلف یمن ادامه می دهد

عربستان سعودی بدون توجه به هشدارهای نهادهای بین المللی درباره بروز فاجعه انسانی همچنان به بمباران مناطق مختلف یمن ادامه می دهد.

 مناطق مختلف یمن بار دیگر شاهد بمباران جنگنده های سعودی بود. در حمله های مکرر جنگنده های سعودی به ولایت تعز در جنوب غرب یمن ، 10 غیرنظامی کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. . در بمباران های منطقه مسکونی شهر «حیدان» در ولایت صعده و الحدیده یمن نیز 9 تن کشته شدند.

دست‌ کم شش نفر در حملات جنگنده‌های سعودی به بازاری در ولایت صعده، شمال یمن کشته شدند. این در حالی است که بخش‌هایی از شهرستان صرواح در ولایت مارب در مرکز یمن نیز چند بار توسط جنگنده های سعودی بمباران شده است.

در حالی که حملات جنگنده های سعودی بی وقفه ادامه دارد ، ؛«جیمی مک گولدریک» ، هماهنگ کنند امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن در صنعاء، پایتخت این کشور از نیاز 19 میلیون یمنی به کمک های انساندوستانه خبر داد. «جیمی مک گولدریک» با اشاره به سوء تغذیه  3 میلیون و 300 هزار کودک و زن یمنی گفت، کمکهای بشردوستانه ارسالی به یمن کافی نیست ، زیرا تداوم حملات نظامی عربستان به یمن ، مانع رساندن کمک ها به مناطق جنگزده می شود . میرنشل ریلانو نماینده یونیسف در یمن:

شمار کودکانی که از سو تغذیه رنج میبرند رو به افزایشه و نزدیک به 1 میلیون و 300 هزار کودک زیر 5 سال به سوتغذیه مبتلا هستند.

«جیمی مک گولدریک» روز گذشته نیز اعلام کرد: آمار کشته ها و زخمی های حملات 22 ماه گذشته ائتلاف عربی به رهبری عربستان به یمن به بیش از 50 هزار کشته و زخمی رسیده است.

در همین حال ، بنا بر اعلام مسوولان یمنی در ادامه بمباران ولایت صعده از سوی ارتش متجاوز سعودی با استفاده از سلاح های ممنوعه، بیش از یک میلیون نفر تنها در این ولایت از ساده ترین امکانات بهداشتی و درمانی محروم هستند.  سلاحهایی که بریتانیا سهم زیادی در فروش ان به ال سعود داراست / احمد الموید / فعال سیاسی مقیم انگلیس می گوید:عملکرد دولت انگلیس دارای استاندارد دو گانه است و پول رو بر حقوق بشر و دمکراسی ترجیح میده/ دولت انگلیس با اینکه میدونه از بمب های خوشه ای که به عربستان فروخته برای کشتار غیر نظامیان استفاده میشه حاضر نیست جلوی استفاده از این بمب ها رو بگیره

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز در ولایت شبوه در جنوب یمن ضمن جلوگیری از پیشروی مزدوران آل سعود، دهها مزدور را کشته و زخمی کردند. اندره میچل عضو مجلس عوام انگلیس می گوید: 2 نکته قابل یاداوری است/ اول اینکه مجلس عوام انگلیس نگرانی خود را از انچه در یمن رخ داده بیان کرده / دولت انگلیس رفتار متناقضی دارد / از یک طرف سلاح ارسال میکند و از طرف دیگر از طریق بندر حدیده کمک به یمن ارسال میکند / امیدوارم دو لت انگلیس از نفوذش در مسیر برقراری صلح استفاده کند.

در همین راستا ، شبکه خبری المسیره گزارش داد که مزدوران آل سعود دیروز دوشنبه درصدد پیشروی به سمت منطقه عسیلان استان جنوبی شبوه بودند که با مقاومت نیروهای یمنی مواجه شدند و 37 مزدور سعودی به دست نیروهای یمنی کشته و 23 تن دیگر زخمی شدند. همچنین ارتش یمن در سواحل المخاء در تعز نیز قایق های جنگی  متجاوز عربستان سعودی را هدف قرار داد.

عربستان از 6 حمل 1394 حملات خود علیه یمن را آغاز کرد. اگرچه آل سعود مدعی تشکیل ائتلافی با حضور 10 کشور در جنگ علیه یمن شد اما امارات و قطر متحدان اصلی آل سعود در این جنگ هستند. حکومت آل سعود تاکنون به هیچ یک از اهداف خود در این جنگ از جمله بازگرداندن منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت دست نیافته است. در حالی 22 ماه از این جنگ سپری می شود که یمن فقیرترین کشور عربی خاورمیانه محسوب می شود.

 

 

 

 

کلیدواژه