ابراز همدردی جامعه مهاجر افغانستان به دنبال شهادت آتش‌نشانان ایرانی
(last modified 1395-11-02T11:20:45+00:00 )
دلو 02, 1395 15:50 Asia/Kabul
  • ابراز همدردی جامعه مهاجر افغانستان به دنبال شهادت آتش‌نشانان ایرانی

جمعی از اتباع مهاجر افغانستانی در پیام‌های جداگانه مراتب همدردی خود را از وقوع ریزش ساختمان پلاسکو تهران و شهادت جمعی از آتش‌نشان ایرانی اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، جمعی از فرهیختگان، هنرمندان، ورزشکاران جامعه علمی و ادبی مهاجر افغانستان ضمن ابراز همدردی خود با خانواده‌های آتش نشان ایرانی که در ریزش ساختمان پلاسکو تهران به شهادت رسیدند مراتب همدردی خود را با آنها اعلام کردند.

 شورای عالی ورزشی مهاجرین افغانستان

شورای عالی ورزشی مهاجرین افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: رویداد تلخ و غمبار شهادت آتش نشانان غیور و جان باختن تعداد ازبازاریان عزیز، غم واندوه بزرگ بر قلب ملت شریف ایران نشاند.

همچنین این شورا اعلام کرد که به همین مناسبت مسابقات فوتسال برتر مهاجرین زیر نظر این شورا در روز جمعه95/11/1 به یاد و نام آتش نشانان شهید برگذار گردید.

اتحادیه اصناف مهاجرین افغانستانی خراسان رضوی

اتحادیه اصناف مهاجرین افغانستانی مقیم استان خراسان رضوی نیز  در پی حادثه ساختمان پلاسکو تهران با انتشار پیامی اعلام کرد که خبر شهادت شماری از مردان فداکار و جان بر کف سازمان اتش نشانی که با ایثار و فداکاری خویش بار دیگر برگی زرین از شهامت و مردانگی را در تاریخ ثبت نمودند  باعث تاسف و تاثر گردید.

 این پیام می افزاید: بدینوسیله مراتب احترام، همدردی و تسلیت اتحادیه اصناف مهاجرین افغانستانی خراسان رضوی را به پیشگاه امام خامنه ای، ملت شریف ایران و بازماندگان این حادثه تسلیت عرض می نماییم.

جامعه هنرمندان و فرهیختگان مهاجر افغانستان

«محمد مهدی میرزایی» هنرمند افغانستانی با نوشتن خط زیبایی به نمایندگی  هنرمندان و فرهیختگان افغانستانی بابت شهادت تعدادی از آتش نشانان جان برکف ایرانی، در حادثه دلخراش آتش سوزی ساختمان پلاسکو همدردی خود را اعلام کرد.

شورای هماهنگی هیات مذهبی مهاجرین افغانستانی

شورای هماهنگی هیات مذهبی مهاجرین افغانستانی و دارالقرآن حضرت محمد امین(ص) پناهندگان ولایت تهران نیز  با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که خبر تاسف بار حادثه آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو در تهران که باعث شهادت ماموران از جان گذشته و فداکار آتش نشانی و مصدومیت جمعی از مردم و نیروهای امدادرسان شد، موجب تأسف و تأثر گردید.

 در این اطلاعیه آمده است که بدینوسیله از طرف مهاجرین افغانستانی مقیم جمهوری اسلامی ایران، این حادثه غمبار و شهادت شهدای عزیز آتش نشانی تهران را که در راه نجات جان مردم به آسمان عروج کردند تسلیت و برای جامعه ایثارگر آتش نشانی و خانواده داغدار جانباختگان صبر جمیل و برای درگذشتگان حادثه اجر جزیل مسئلت می‌کنیم.

 همدردی و تسلیت افغانستانی‌های مقیم سوئد

 افغانستانی‌های مقیم سوئد نیز با اعلام همدردی و با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کردند ما هم به نوبه خود تسلیت عرض میکنیم خدمت خانواده های داغ دیده و خدمت مردم ایران در غمتان شریک هستیم

محمد عبادی جوزجانی مسئول هیئت علمدار کربلا

«محمد عبادی جوزجانی» مسئول هیئت علمدار کربلا با انتشار اطلاعیه‌ای  اعلام کرد که شهادت جمعی از برادران خدمت گزار که در حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو اتفاق افتاد و در جهان منعکس شد دل میلیون ها انسان را به درد آورد.

مردم افغانستان به ویژه ما مهاجران افغانستانی مقیم ایران مراتب همدردی خود را به محضر مبارک امام زمان (عج)و مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و خانواده های شهدا و حوزه‌های علمیه کشور و مردم قدر شناس ایران اسلامی و مسئولین ایران ابراز می‌داریم.