مهاجرین افغانستانی منطقه گلشهر همکاری خوبی با عکاسان ایرانی و افغان داشتند
(last modified 1395-11-11T14:11:09+00:00 )
دلو 11, 1395 18:41 Asia/Kabul

مهاجرین افغانستانی مقیم منطقه گلشهر با عکاسان ایرانی و افغان که قصد داشتند بخش هایی از زندگی آنان را به تصویر بکشند همکاری خوبی داشتند

فعال فرهنگی افغان گفت: مهاجرین افغانستانی مقیم منطقه گلشهر مشهد مقدس با عکاسان ایرانی و افغان که قصد داشتند بخش هایی از کار و زندگی آنان را به تصویر بکشند همکاری خوبی داشتند.

سید جمال الدین سجادی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: تعدادی از عکاسان جوان ایرانی و افغان پیشتر به محله مهاجر نشین گلشهر گشت و گذار کرده و از کار، فرهنگ و آداب آنان عکس تهیه کردند.

این روزنامه نگار افغان یادآور شد که گروهی از جوانان خوش ذوق و هنرمند افغان از مدت دو سال قبل فعالیت خوبی را در حوزه مهاجرین تحت عنوان گروه عکاسان گلشهر آغاز کرده اند و پروژه 120 ساعت عکاسی از گلشهر را به انجام رسانده اند که بسیار هم مورد توجه برادران و خواهران ایرانی قرار گرفته است.

وی افزود: هفته گذشته هم جمعی از بهترین عکاسان خراسان رضوی و مشهد مقدس در یک گشت صمیمانه و دوستانه به همراه گروه عکاسان گلشهر از محل زندگی مهاجرین عکاسی کردند و کاری فوق العاده صورت گرفت بطوریکه پنجاه عکاس از دو کشور ایران و افغانستان در این منطقه مهاجرنشین به عکاسی پرداختند که می تواند اتفاقی کم نظیر و نقطه عطفی در تاریخ عکاسی هر دو کشور تلقی شود.

به گفته سجادی وظیفه یک هنرمند و یک عکاس به تصویر کشیدن لحظات ناب یک زندگی است و می تواند روایتگر خوشی ها و دردهای انسان ها باشد. هدف گروه عکاسان گلشهر هم این است که یک چهره جدید و زیبا از مهاجرت در مقابل دیدگان سایر کسانی که علاقمند به این قضیه هستند قرار دهند و این چهره با هیچ زبانی به غیر از زبان هنر به تصویر کشیده نمی شود.

وی اضافه کرد: زمانی که هنرمندان برای نزدیکی دو ملت تلاش می کنند مردم هم با آنان همکاری می کنند چنانچه در گلشهر شاهد همکاری و همدلی خوب مهاجرین با عکاسان ایرانی بودیم تا زندگی در مهاجرت را در مقابل دیدگان این هنرمندان قرار دهند و قرار هم شده که هر ماه، یک گشت عکاسی در منطقه گلشهر صورت بگیرد.

 

کلیدواژه