دلو 16, 1395 11:52 Asia/Kabul

پیروزی انقلاب اسلامی ایران به خاطر رهبری واحد و یکپارگی و وحدت ملت ایران بود

کارشناس و فعال سیاسی افغان پیروزی انقلاب اسلامی ایران را مرهون رهبری واحد و یکپارگی و وحدت ملت ایران دانست.

وحید مژده در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل اظهار داشت: ملت مسلمان ایران همه بصورت واحد تاکید داشتند که خواهان برقراری نظام جمهوری اسلامی هستند و اینکه شاه را نمی خواهند و حکومت سلطنتی باید در این کشور به پایان برسد.

وی افزود: از همین رو بود که این انقلاب به پیروزی رسید و مسلمانان به اثبات رساندند که اسلام می تواند تشکیل حکومت بدهد وحکومت کند و امروز که در آستانه سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران هستیم این انقلاب استمرار دارد و همچنان پایدار و استوار به پیش می رود.

این تاریخ نگار افغان یادآور شد که در ایران 2500 سال طاغوت حکومت کرد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به برکت انقلاب این کشور به یک کشور اسلامی تبدیل شده و امروز بیشترین تولید علم در میان کشورهای اسلامی و حتی بسیاری از کشورهای غیر اسلامی در منطقه در جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد و حتی دارای تکنولوژی هسته ای بومی است.

مژده عنوان کرد که انقلاب اسلامی ایران تاثیرات بیرونی هم داشت به گونه ای که مسلمانان در سراسر جهان به این نتیجه رسیدند که اگر می خواهند سربلند باشند باید در کشورهای خود حکومت اسلامی داشته باشند. حکومت اسلامی است که می تواند مملکت را از مداخله خارجی ها در امان و ملت را متحد نگه دارد.

این کارشناس سیاسی گفت: البته استعمار هم از این انقلاب تجاربی بدست آورد و در بسیاری مناطق به سرکوب نهضت های اسلامی پرداخت اما پیروزی انقلاب اسلامی روحیه جدیدی در دنیای اسلام ایجاد کرد و خون جدیدی در رگ های مسلمانان دمید.

مزده با اشاره به همزمانی جهاد و انقلاب اسلامی مردم افغانستان و انقلاب اسلامی ایران گفت: هر دو انقلاب وجهه اسلامی داشتند و در هر دو انقلاب مسلمانان به خاطر پیروزی و تحکیم انقلاب خود خون دادند اما مشکل بزرگ انقلاب افغانستان این بود که وحدت رهبری نداشت و انقلابیون متفرق بودند.

وی اضافه کرد: ملت ایران اما متحد و یکپارچه بودند و هیچ صدای دیگری را به جز آنچه رهبری انقلاب می خواست پذیرا نبودند در حالیکه در افغانستان چنین نبود و مردم از یک استعمارگر نجات یافتند اما به چنگ استعمارگران دیگر افتادند.

 

کلیدواژه