دلو 17, 1395 15:31 Asia/Kabul

دهه فجر انقلاب اسلامی تجلی آرزوهای مسلمانان و مومنین در طول تاریخ است

صاحبنظر سیاسی-فرهنگی افغان گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی تجلی آرزوهای مسلمانان و مومنین در طول تاریخ است.

محمد اسحق بهروز نژاد استاد حوزه علمیه ثقلین ولایت بلخ در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در مزار شریف با اشاره به فرارسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) یک انقلاب بزرگ اسلامی در سطح دنیا و کاری بزرگ  تاریخی بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی به تمام ملت های مسلمان امید بخشید و حضرت امام خمینی (ره) با این حرکت بزرگ توانست اسلام را در عرصه سیاست به خوبی معرفی کند، تا آن زمان اسلام سیاسی برای کسی شناخته شده نبود و فقط در بحث های اعتقادی صحبتی در رابطه با حکومت اسلامی به میان می آمد.

به گفته این کارشناس افغان امام راحل (ره) توانست با این انقلاب پوزه مستکبران جهان را به خاک بمالد و به مسلمانان و مستضعفان جهان امید بخشید و ثابت کرد که اسلام در جهان امروز هم می تواند تامین کننده نیازهای بشر و پاسخگوی مشکلات جامعه بشری باشد.

بهروژ نژاد عنوان کرد: آنچه این انقلاب را پایدار و ماندگار کرده، دینی بودن و اسلامی بودن آن است که آرزوهای تاریخی مسلمانان در طول تاریخ را که خواستار تشکیل حکومتی اسلامی بودند، برآورده کرد و تا زمانی که این حکومت پاسخگوی نیازهای جامعه بشری باشد ماندگار خواهد بود.

این کارشناس افغان گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول سی و هشت سال گذشته رشد و بالندگی خود را در تمام عرصه ها داشته، در عرصه علم و تکنولوژی رشد چشمگیر بوده، در عرصه نظامی و دفاعی پیشرفت های قابل توجهی صورت گرفته، در عرصه اقتصادی رشد خوبی کرده و در عرصه دینی هم به نیازهای جامعه پاسخ داده و همچنان توانسته دست مستضعفین و افراد تحت ظلم و ستم را در سراسر دنیا بگیرد، که این موارد از دستاوردهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی محسوب می شوند.

وی اضافه کرد: حضرت امام خمینی (ره) نظام و حکومت دینی را در عرصه سیاسی مطرح کرد و برای حفظ این نظام هم برنامه ریزی کرد و حفظ نظام را جزء وظایف همه ملت های مسلمان دانست از اینرو تمام ملت های مسلمان وظیفه دارند برای حفظ این نظام تلاش کنند.

 

کلیدواژه