دلو 18, 1395 18:14 Asia/Kabul

مردم مسلمان ایران تحت رهبری حضرت امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی افتخار بزرگی را در تاریخ به نام خود ثبت کردند

فعال سیاسی-فرهنگی افغان تاکید کرد: مردم مسلمان ایران تحت رهبری حضرت امام خمینی (ره) و مدیریت علماء، فقها و اندیشمندان با به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی افتخار بزرگی را در تاریخ به نام خود ثبت کردند.

امیر محمد ضیایی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در مزار شریف مرکز ولایت بلخ افغانستان ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به نقش رهبری حضرت امام خمینی (ره) در این انقلاب اظهار داشت: امام راحل (ره) در راه دفاع از دین، مردم و به ارمغان آوردن استقلال واقعی گاهی راهی زندان می شد، گاهی با همراهان خود به کشورهای مختلف تبعید می شدند و سختی ها را به جان می خریدند تا اینکه در نهایت به رغم همه توطئه ها و برنامه هایی که نظام حاکم وقت برای جلوگیری از ورود امام راحل (ره) به ایران راه اندازی کرده بود، ایشان وارد ایران شده و با استقبال گسترده مردم مواجه شد.

وی افزود: پیروزی که در 22 بهمن ماه سال 1357 خورشیدی حاصل شد تنها، پیروزی مردم ایران نبود و راه های جهاد، مقاومت و مقابله با دولت های استبدادی و استعماری را فراروی امت اسلامی در سراسر جهان قرار داد و بطور کلی از برکت رهبری خردمندانه امام راحل (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دل تمام امت اسلامی امید پیروزی ایجاد شد و اکنون در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی نگرش خاصی نسبت به این انقلاب و پیروزی آن وجود دارد.

به گفته این کارشناس سیاسی از گذشته ها تاکنون دو مبحث جدایی دین از سیاست و همراهی دین و سیاست در بین نظریه پردازان وجود داشته اما آنچه انقلاب اسلامی ایران را از سایر انقلاب ها متمایز کرد و باعث دوام آن شد همراهی دین و سیاست بود و امام راحل (ره) یک مرجع دینی و در عین حال یک رهبر سیاسی بود و مردم ایران هم انگیزه دینی و اعتقادی و در عین حال انگیزه سیاسی برای سرنگونی نظام وقت داشتند.

ضیایی همچنان خاطرنشان کرد: در گذشته جهان به دو قطب تقسیم شده بود یا به عبارتی بلوک شرق و بلوک غرب بر دنیا حاکم بود که سرانجام بلوک شرق یا اتحاد جماهیر شوروی سابق با استقلال طلبی کشورهای عضو از هم فرو پاشید و فقط امریکا باقی ماند که خود را یکه تاز میدان می دید و در راه انقلاب و پس از انقلاب ایران سنگ اندازی می کرد.

این فعال سیاسی یادآور شد که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران هم دشمنی های دشمنان آغاز شد، جنگ تحمیلی ایران و عراق با حمایت شرق و غرب صورت گرفت و تحریم های گسترده ای علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شد. کسانی که میل به حکومت بر سراسر جهان داشتند می دانستند که اگر انقلاب اسلامی در دنیا مقتدر شود روزی در برابر آن ها خواهد ایستاد.

وی اضافه کرد: مردم ایران هم پس از پیروزی انقلاب بسیج شدند و با تمام تحریم ها و دشواری هایی که وجود داشت بسوی ترقی، پیشرفت و خودکفایی در عرصه های مختلف گام برداشتند و به موفقیت های چشمگیری هم دست یافتند.