انتظار مردم افغانستان از گلبدین حکمتیار
(last modified 1395-05-18T13:13:46+00:00 )
اسد 18, 1395 17:43 Asia/Kabul

تحلیلگر مسایل افغانستان با استقبال از آمادگی گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی برای امضای تفاهمنامه صلح با دولت کابل گفت: انتظار مردم آن است که آقای حکمتیار به دولت بپیوندد و کمک کند تا آتش جنگ خاموش شود.

تحلیلگر مسایل افغانستان با استقبال از آمادگی گلبدین حکمتیار برای امضای تفاهمنامه صلح با دولت کابل گفت: امیدواریم نمایندگان حکمتیار با پیام روشن و امید بخش در مذاکرات صلح شرکت کنند.

محمد مختاری تحلیلگر مسایل افغانستان امروز در مصاحبه با رادیو دری تاکید کرد :علت شکست دور قبلی مذاکرات هیات حزب اسلامی با دولت کابل ، خواسته های سنگین این حزب در راستای مقاصد سیاسی بود و امیدواریم دور جدید مذاکرات با حسن نیت و برای مصالح علیای کشور انجام شود.

تحلیلگر مسایل افغانستان افزود :انتظار مردم از گلبدین حکمتیار آن است که به دولت بپیوندد و کمک کند تا آتش جنگ خاموش شود.

وی تصریح نمود :افراد وابسته به حزب اسلامی در حکومت حتی در سطح وزیر حضور دارند و نباید آقای حکمتیار به دنبال امتیازهای مضاعف از حکومت باشد.

مختاری تصریح نمود :در مذاکرات صلح باید در یک برنامه روشن ،تجهیزات نظامی حزب اسلامی نیز در اختیار دولت قرار بگیرد و نیروهای مسلح این حزب نیز خلع سلاح شود.

وی با اشاره به درگیری نظامی دو روز قبل در ولایت بغلان گفت"علت درگیری استخراج غیر قانونی منابع معدنی توسط افراد مسلح وابسته به حزب اسلامی بود.

 

کلیدواژه