حمل 15, 1396 18:21 Asia/Kabul
  • ضرورت هوشیاری جبهه مقاومت در برابر نقشه‌های جدید تروریست‌ها

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در تبیین نقش مهم جبهه مقاومت در برابر تروریست‌ها و حامیانشان در منطقه گفت رزمندگان مقاومت باید با هوشمندی، آمادگی خود را برای مقابله با نقشه‌های تروریست‌ها در منطقه حفظ کنند.

سردار سرلشگر «محمدحسین باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز سه شنبه تاکید کرد شکست‌های زنجیره‌ای داعش در موصل و آزادسازی بخش وسیعی از مناطق تحت اشغال داعش در عراق ، از نشانه‌های نزدیک بودن شکست کامل تروریست‌ها است و مقاومت منطقه ، باید آمادگی خود را برای مقابله با نقشه‌های جدید تروریستها حفظ کند.

سرلشگر باقری درباره بحران سوریه نیز گفت پیشرفت‌های شگرف جبهه مقاومت و مبارزه با تروریسم در سوریه، با آزادسازی حلب پایتخت اقتصادی این کشور که حدود پنج سال جولانگاه تروریست‌ها و مزدوران استکبار جهانی شده بود ، نوید بخش بازگشت امنیت سراسری در سوریه ، به عنوان خط مقدم مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی است.

همزمان با تضعیف گروه‌های مختلف تروریستی در سوریه و شمارش معکوس برای پایان داعش در عراق، دشمنان محور مقاومت در تلاش هستند این محور را تضعیف کنند. اساسا بحران سوریه در مارس 2011 با این هدف طراحی و پیگیری شد که سوریه به عنوان خط مقدم محور مقاومت ، متلاشی و سپس مسیر برای اجرای برنامه‌های نظام سلطه به سرکردگی آمریکا هموار شود. هدف اصلی این برنامه ، برقراری امنیت پایدار رژیم اسرائیل در منطقه غرب آسیا است. زنده بودن جبهه مقاومت ، سلطه اسرائیل را شکننده کرده است و به همین دلیل ، گروه‌های تروریستی به ابزاری برای تحقق اهداف دشمنان محور مقاومت تبدیل شده اند. 

همکاری اسرائیل با تروریست‌ها در سوریه و پشتیبانی هوایی و درمانی از آنان با هدف تضعیف و درصورت امکان ، نابودی محور مقاومت انجام می‌شود . آمریکا و اسرائیل از گروه‌های تروریستی نظیر داعش و جبهه النصره برای سرنگونی نظام قانونی سوریه استفاده می‌کنند ، اما موفقیت جبهه مقاومت در برابر تروریستها موجب نگرانی آمریکا و اسرائیل شده است. تروریست‌ها در سوریه و عراق در آستانه شکست هستند و تلاش‌هایی برای اجرای نقشه‌های جدید در دستور کار حامیان تروریست‌ها قرار دارد.

از اینرو اخلال در روند پایانی نبرد با داعش در غرب موصل و تحرکات سیاسی غرب برای انحراف افکار عمومی از موضوع داعش در موصل ، دور از انتظار نیست . علاوه بر عراق ، جبهه سوریه هم در کانون توجه حامیان تروریست‌های شکست خورده قرار دارد. آزادسازی شهر راهبردی حلب پس از حدود پنج سال از اشغال تروریست‌ها ، آنها را برانگیخته است تا راههای جدیدی را برای عبور از سد قدرتمند بشار اسد درپیش بگیرند.

کارشکنی در مذاکرات صلح سوریه در ژنو که دور پنجم آن اخیرا به پایان رسید نشان می‌دهد حامیان تروریست‌ها با خرید فرصت ، درنظر دارند به هدف نهایی خود در سوریه یعنی نابودی محور مقاومت برسند. در چنین شرایطی، هوشمندی محور مقاومت ، اصلی راهبردی است تا با آمادگی روز افزون ، در برابر توطئه‌های جدید هم سربلند بیرون بیایند.

کلیدواژه