حمل 17, 1396 11:45 Asia/Kabul
  • آغاز عملیات گسترده بهاری ارتش افغانستان ضد طالبان

به نظر می رسد ارتش افغانستان در عملیات پیش دستانه درتلاش است گروههای مخالف مسلح بخصوص گروه طالبان را زمین گیر کند .زیرا این گروه معمولا با اغاز فصل بهار عملیات گسترده خود را ضد نیروهای دولتی افغانستان اغاز می کند .

به همین دلیل سخنگوی وزارت داخله افغانستان اعلام کرد عملیات بهاری سرکوب طالبان با عنوان «خالد» در 13 ولایت این کشور آغاز شده است.

«نجیب دانش»  تاکید کرد  این عملیات برای اولین بار از مناطقی آغاز شده است که گروه طالبان و مخالفان مسلح در آن تحرکات بیشتری  نشان داده اند .

عملیات اخیر نیروهای ارتش و پلیس ملی افغانستان ضد گروه طالبان و گروههای  تروریستی داعش و  حقانی در مناطق مختلف افغانستان موفقیت امیز بوده و چندین فرمانده محلی طالبان نیز کشته شده اند.از اینرو نظامیان  افغانستان با اغاز عملیات بهاری درصدند ضمن جلوگیری از بازسازی و تقویت مجدد نیروهای مخالف  ،مانع از اجرای این عملیات  انها شوند.این بدان معنا است که ارتش و پلیس ملی افغانستان درصدد نمایش قدرت خود دربرابر گروههای خشونت طلب و تروریستی هستند و این  می تواند به تقویت صلح و امنیت در افغانستان کمک کند.

این موضوع با توجه به حملات گسترده اخیر گروه طالبان در مناطق مختلف افغانستان از جمله ،حمله اخیر به بیمارستان نظامی در کابل مهم است و عملیات بهاری ارتش افغانستان در همان حال که می تواند شکستهای سنگینی را بر مخالفان مسلح وارد کند می تواند  اعتماد به نفس و روحیه نظامیان افغانستان را نیز افزایش دهد.

به نظر می رسد اغاز عملیات گسترده "خالد" در سیزده استان افغانستان نوعی پاسخ  دولت  افغانستان به محافل خارجی بخصوص غرب  هم است که اخیرا تلاش می کنند نظامیان افغانستان را فاقد قدرت و روحیه لازم برای مقابله با گروههای خشونت گرا و تروریست نشان دهند .نظامیان افغانستان در واقع از نسل و مردمان جنگجویی هستتند که در دهه های گذشته  ضمن مقابله با اشغالگران ارتش سرخ شوروی ، مخالفان استقلال و حاکمیت ملی افغانستان را نیز با شکست رو برو کرده اند .روحیه بیگانه ستیزی مردم افغانستان باعث شکست استعمارگر و متجاوز به این کشور یعنی انگلیس نیز شده است . 

اکنون ارتش  افغانستان با موفقیتهای اخیر خود نشان داده اند که از اراده و روحیه لازم برای مقابله با تروریستها برخوردارند وتردیدی نیست  تجهیزات نظامی اافغانستان بیش از پیش می تواند نظامیان افغان را در مقابله با طالبان و گروههای تروریستی  پیروز کند.   

کلیدواژه