انتخابات گسترده، سالم، پر شور و با امنیت خواست رهبر معظم انقلاب
(last modified 1396-01-30T11:45:19+00:00 )
حمل 30, 1396 16:15 Asia/Kabul
  • انتخابات گسترده، سالم، پر شور و با امنیت خواست رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در دیدار فرماندهان و جمعی از یگان‌های نیروهای چهارگانه ارتش به مناسبت روز ارتش و نیروی زمینی، همزمان با تاکید بر ایستادگی در برابر دشمن، به مقوله مهم انتخابات پیش‌رو اشاره و آن را در مصونیت‌بخشی به نظام اسلامی سرنوشت ساز ارزیابی کردند.  

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار با اشاره به انتخابات پیش‌رو ریاست جمهوری ایران 29 حمل  انتخابات در نظام جمهوری اسلامی را نماد مردم‌سالاری اسلامی و مایه عزت و افتخار و قدرت و سربلندی دانستند و تأکید کردند: باید مردم، مسوولان و نامزدها، انتخابات را قدر بدانند و زمینه یک انتخابات پرشور و شوق و با نشاط، سالم، با امنیت و گسترده را فراهم کنند.

ایران تا حدود یک ماه دیگر شاهد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است و از هم اکنون شور و نشاط انتخابات در جامعه بالغ و سیاسی ایران مشهود است. برگزاری انتخابات سالم و باشکوه علاوه بر بعد سیاسی که نشان از مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی دارد، به عنوان یک عنصر قدرت در کنار دیگر عناصر قدرت، توان بازدارندگی ایران را در برابر دشمنان افزایش خواهد داد. انتخابات، محل عینی و واقعی حضور مردم در صحنه سیاسی کشور است و همین حضور و نقش آفرینی درباره سرنوشت خود و نظام اسلامی، مبنای محکمی برای ایستادگی در برابر زورگویان است. جایی که بدون واسطه اتصال مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران، برای همگان نمایان می‌شود، زمان انتخابات است و حضور گسترده مردم در انتخابات پیش‌رو ریاست جمهوری، مانند سنوات گذشته، پشتوانه عظیمی برای نظام است.

مرور تجربه انتخابات گذشته در ایران، بیانگر عزت، قدرت و سربلندی ملت و کشور بوده که در قالب مدل «مردم‌سالاری اسلامی» عینیت یافته است. درچارچوب این مدل، برگزاری انتخابات سالم و پرنشاط مدنظر است که سازو کارهای آن در قانون اساسی و قانون انتخابات ریاست جمهوری ایجاد شده است. وجود انواع نظارت‌ها در فرایند انتخابات ریاست جمهوری (از زمان ثبت نام کاندیداها در انتخابات تا برگزاری آن و شمارش آراء) که در قالب هیات‌های مرکزی نظارت (شورای نگهبان) و اجرایی (وزارت کشور) معنی می‌شود، اهمیت مقوله مهم سالم برگزار شدن انتخابات در ایران را نشان می‌دهد که همواره مورد توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی همه مردم، نامزدها، دولت و دست‌اندرکاران باید قدر انتخابات را بدانند و برگزاری انتخاباتی گسترده، با شور و شوق و نشاط ، سالم و همراه با امنیت، ذخیره‌ای برای نظام جمهوری اسلامی است و به آن مصونیت بسیاری خواهد داد.

در چنین شرایطی، دشمنان تلاش خصمانه‌ای دارند تا در هر دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، انتخابات را خراب کنند، اما همانطور که حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار فرماندهان ارتش تاکید کردند ملت ایران با بیداری و هوشیاری که همواره نشان داده است، مقابل این حرکت عمل خواهد کرد. حرکت هوشمندانه و انقلابی مردم ایران در برابر فتنه سال 2009 در جریان دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اقدام خراب‌کارانه دشمنان به ویژه آمریکا و انگلیس را که تلاش داشتند نظام انتخاباتی در ایران را مخدوش جلوه دهند، ناکام گذاشتند.

مردم ایران باردیگر با آگاهی و بصیرت در روز انتخابات پیش‌رو هم دو هدف و پیام مهم را به جهانیان به ویژه بدخواهان جمهوری اسلامی مخابره می‌کنند؛ نخست این که با حضور گسترده و حماسی خود در انتخابات به جهانیان نشان می‌دهند همه امور اجرایی با تصمیم مستقیم آنان به فرد اصلح و مورد تایید واگذار خواهد شد و به طور کلی مردم عناصر اصلی کشور را معین می‌کنند. دوم این که حضور باشکوه مردم در انتخابات مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی ایران را نزد آنان تثبیت می‌کند و نقش مهمی در برهم زدن معادلات دشمنان دارد.

کلیدواژه