اظهارات حامد کرزی در مورد اینکه داعش پروژه امریکایی است قابل انکار نیست
(last modified 1396-02-04T07:58:41+00:00 )
ثور 04, 1396 12:28 Asia/Kabul

اظهارات رئیس جمهوری پیشین افغانستان در مورد اینکه گروه داعش پروژه امریکایی است قابل انکار نیست

کارشناس سیاسی افغان تاکید کرد: اظهارات رئیس جمهوری پیشین افغانستان در مورد اینکه گروه تروریستی داعش پروژه امریکایی است قابل انکار نیست.

اسدالله وحیدی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل گفت: اظهارات حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان در مورد اینکه داعش پروژه امریکایی است غیر قابل انکار است و مردم افغانستان هم بر این باور هستند که امریکا از طریق داعش از خاک افغانستان برای اهداف منطقه ای خود استفاده می کند.

این استاد دانشگاه در کابل اظهار داشت: این مساله تنها یک نظریه نیست بلکه اسناد و شواهدی در مورد آن وجود دارد و مردم شرق افغانستان بارها گفته اند که نیروهای داعش توسط هلیکوپترها و نیروی هوایی امریکا در افغانستان حمایت و تجهیز می شوند و حتی از جایی به جای دیگر منتقل می شوند.

وی تصریح کرد: اینکه امریکا اعلام کرد نیروهای داعش را با بمب مادر در شرق افغانستان هدف قرار داده یک دروغ بزرگ است، به هیچ عنوان داعش را مورد حمله قرار نداده و هیچ سندی وجود ندارد که در این حمله افراد داعش و بویژه فرماندهان این گروه کشته شده باشند.

به گفته وحیدی اگر هم تعدادی از افراد داعش کشته شده باشند برای امریکا مهم نیست زیرا می خواهد این ذهنیت را که گویا داعش پروژه امریکا است تغییر دهد از همین رو یک بار اعلام می کند که یک سرباز امریکایی در جنگ با داعش در افغانستان کشته شده و بار دیگر قویترین بمب غیر اتمی را با ادعای مبارزه با این گروه در افغانستان پرتاب می کند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر مایک پنس معاون دونالد ترامپ گفته که هدف ما از پرتاب این بمب ترساندن کره شمالی بود و برنامه خاصی در افغانستان نداشتیم، به هر صورت این اقدام امریکا یک جنایت بود و مردم افغانستان در برابر اینگونه اقدامات امریکا ایستادگی کرده و نمی گذارند که سران قصر سفید این اقدامات خود را توجیه کنند.

 

کلیدواژه