در پست های مهم نظامی و امنیتی باید افراد شایسته و کارآزموده مقرر شوند
(last modified Sat, 29 Apr 2017 11:12:57 GMT )
ثور 09, 1396 15:42 Asia/Kabul
  • در پست های مهم نظامی و امنیتی باید افراد شایسته و کارآزموده مقرر شوند

کارشناس نظامی افغان: در پست های مهم نظامی و امنیتی باید افراد متعهد، شایسته و کارآزموده مقرر شوند

والی سابق ولایت کاپیسا در افغانستان تاکید کرد: در پست های مهم نظامی و امنیتی باید افراد متعهد، شایسته و کارآزموده مقرر شوند.

محراب الدین صافی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل اظهار امیدواری کرد: تغییراتی که در پست های مهم وزارت دفاع و اردو ایجاد می شود نتایج مثبتی داشته باشد و مقاماتی که در پست های نظامی و امنیتی مقرر می شوند، بتوانند در تامین امنیت گام های موثری بردارند و اقدامات مثبتی انجام دهند.

این کارشناس نظامی افغان با اشاره به حمله مهاجمان مسلح به قول اردوی 209 شاهین در ولایت بلخ و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از سربازان اردو، ضمن ابراز تاسف در مورد این حادثه، افزود: افغانستان هنوز درگیر جنگ است و در کشوری که در جنگ قرار دارد چنین حوادثی، رخ می دهد اما مسوولان امنیتی و فرماندهان پایگاه ها و قرارگاه های نظامی، کشفی و امنیتی باید دقیقاً متوجه مسایل باشند.

به گفته صافی در تقرر افراد در پست های نظامی و امنیتی هم باید دقت کافی شود و افراد متعهد، شایسته و با تجربه در راس ارگان های امنیتی قرار بگیرند تا در آینده شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

وی به عنوان یک نظامی با سابقه اردوی افغانستان به سران حکومت پیشنهاد کرد که به مسایل امنیتی کشور توجه جدی داشته باشند و افرادی را در راس نهادهای بزرگ و کوچک امنیتی بگمارند که از شایستگی و تجارب لازم برخوردار باشند تا از تکرار حوادث تلخ و خونبار در کشور پیشگیری شود.

 

کلیدواژه