هدف استکبار جهانی به عنوان حامی طالبان مسلح، ضربه زدن به اسلام است
(last modified 1396-02-12T10:24:17+00:00 )
ثور 12, 1396 14:54 Asia/Kabul

هدف استکبار جهانی به عنوان حامی طالبان مسلح، ضربه زدن به اسلام و کشورهای اسلامی است

کارشناس و پژوهشگر سیاسی افغان تاکید کرد: هدف استکبار جهانی به عنوان حامی طالبان مسلح، ضربه زدن به اسلام و کشورهای اسلامی است.

داکتر سید قاسم مظفری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: گروه طالبان از زمان ایجاد توسط استکبار جهانی تاکنون با هدف ضربه زدن به مسلمانان و کشورهای اسلامی و بویژه افغانستان برنامه های خود را پیش برده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات جدید طالبان در افغانستان افزود: این گروه به منظور ایجاد وحشت و ترور ایجاد شده و حامیان طالبان معمولاً در زمستان ها آن ها را تقویت و تجهیز می کنند تا در فصول گرم آمادگی بیشتری برای کشتار مردم داشته باشند و هر سال هم تحت نام خاصی عملیات خود را آغاز می کنند.

به گفته این صاحبنظر سیاسی آنان به دنبال روی کار آمدن حکومتی مزدور و دست نشانده در افغانستان هستند تا به راحتی بتوانند برنامه های خود را در این کشور پیاده کنند و از این طریق به کشورهای آسیای میانه هم نفوذ و به اهداف خود دست پیدا کنند.

مظفری اظهار داشت: تا چندی پیش از سوی حکومت افغانستان تعریف خاصی از دوست و دشمن وجود نداشت اما رئیس جمهور غنی اخیراً تعریف مشخص تری ارایه کرد با وجود این در مقابله با دشمن ضعف وجود دارد، بین گفتار و عملکرد هم تناقض دیده می شود و به نظر نمی رسد که اراده قوی برای مقابله با دشمن وجود داشته باشد.

به گفته این کارشناس افغان یکی از مشکلات این است که معمولاً افراد باتجربه، متعهد و کار آزموده در پست های بالای امنیتی و نظامی گماشته نمی شوند ضمن اینکه برخی از مسوولان هم ارتباطاتی با ارگان ها و سازمان های استخباراتی کشورهای بیگانه دارند، سردمداران حکومت هم به دنبال انحصارگرایی هستند و تلاش می کنند که قدرت را در انحصار یک قوم خاص نگه دارند و سایر اقوام را از صحنه کنار بزنند، نتیجه اینگونه عملکرد هم قربانی شدن صدها جوان افغان در وقایع مختلف امنیتی است. این مسایل بصورت کلی تاثیرات منفی در روند مبارزات مردم افغانستان با دشمنانشان دارد.

وی اضافه کرد: برای حل مشکلات موجود باید افراد مجرب و وطندوست که مزدود بیگانگان نباشند در پست های کلیدی امنیتی قرار بگیرند و وحدت و انسجام در درون نظام بوجود آید، دولتمردان تدبر و تفکر بیشتری در امور داشته باشند و با برنامه های جدید توطئه های دشمنان را خنثی کنند. جوانان و سربازان افغان هم امتحان خود را پس داده اند و با خون خود از مردم و وطن شان دفاع کرده و می کنند.

 

کلیدواژه