ثور 17, 1396 17:40 Asia/Kabul
  • تاکید رهبرمعظم انقلاب براهمیت حضورمردم در انتخابات  

رهبر معظم انقلاب اسلامی  در دیدار  هزاران نفر از فرهنگیان و جمعی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، شخصیت‌های فرهنگی و مسئولان وزارت آموزش و پرورش ایران بار دیگر بر اهمیت حضور مردم در انتخابات تاکید کردند.

«حضرت آیت الله خامنه ای»، رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار که روز یکشنبه و به مناسبت گرامیداشت هفته معلم برگزار شد ، انتخابات را موضوعی حیاتی و برآمده از اندیشه مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی دانستند و تأکید کردند: حضور همه مردم، با سلایق مختلف سیاسی، در انتخابات 19 مه 2017 ، ضامن حفظ اقتدار، اُبّهت و مصونیت ایران است و با چنین حضوری، دشمن هرگز نخواهد توانست اقدامی در مقابل ملت ایران انجام دهد.

رهبر معظم انقلاب   خاطر نشان کردند : تنها مانع در مقابل اظهار دشمنیِ دشمن، حضور مردم در صحنه است زیرا اُبّهت یک کشور ۸۰ میلیونی با نیروی انسانی قوی و باهوش و دارای میلیونها جوان، در دل دشمن ، ترس ایجاد می کند.

تجربه نزدیک به چهار دهه حیات سال نظام جمهوری اسلامی و حضور مردم در انتخابات موید این نکته است که به هرمیزان مردم در انتخابات مشارکت با شکوه تری داشته اند ، تاثیرات آن در پویایی مردم سالاری و اقتدار نظام جمهوری اسلامی نمود بیشتری یافته است . 
حضور  آگاهانه و پر شورمردم در انتخابات ،  در واقع  مهمترین شاخص اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران  در مقابل تهدید ها  محسوب می شود . ملت ایران با حضور حداکثری خود هر بار این اقتدار رابه رخ جهانیان کشیده و با حضور در پای صندوق های رای  سبب تقویت پایه های نظام شده است. از اینروست که رهبر معظم انقلاب  این حضور را به معنای حفظ اقتدار و اُبهت و مصونیت ایران دانستند وتاکید کردند : «مهم نیست به چه کسی رأی میدهیم، مهم این است که همه بیایند و باشند و نشان بدهند که حاضرند از اسلام و جمهوری اسلامی دفاع کنند».

حضرت آیت الله خامنه ای دربخش دیگری از بیاناتشان بر نقش خطیر معلمان نیز تأکید کردند .اشاره رهبر معظم انقلاب به این واقعیت که پایه‌ اقتدار و پیشرفت ایران در گرو رشد علمی و آموزش صحیح و دقیق جوانان در جامعه است ، مبتنی بر واقعیتهای جهان کنونی است . برمبنای همین نکته کلیدی است که  رهبر معظم انقلاب  همواره بر سرمایه گذاری جدی درزمینه  ارتقای نظام اموزشی کشور در همه سطوح تاکید کرده اند . امروزه راه سیطره بر ملتها لزوما" استفاده از جنگ نیست . اگر جامعه ای در مسیر آموزش و پرورش جوانانش ، دچار سستی و لغزش شود،مفهوم آن فرصت دادن به دشمنان برای رخنه در فکر و اندیشه جوانان است و در این صورت ، تاثیر آن  مخرب تر از هجوم نظامی دشمن خواهد بود .قدرتهای استثمارگر در طول تاریخ ، با این روش ضربه های بزرگی بر کشورهای اسلامی وارد کرده اند. انتقاد ایشان در خصوص  سند 2030 یونسکو نیز اشاره ای با همین مضون است .نظام سلطه به شیوه های گوناگون سعی دارد  نسل آینده کشورها ، تفکر ، فرهنگ ، نگاه و سلیقه مورد نظر او را در مسائل جهانی داشته باشند و نخبگان و سیاستمداران همان گونه فکر و عمل کنند که او تمایل دارد . از اینروست که باید گفت بیانات  امروز رهبر معظم انقلاب ؛ تبیین  واقعیت های مهمی است که  درباز شناسی  اهمیت حضور در صحنه  انتخابات ونیز در خصوص   شناخت لایه های پنهان  اهداف دشمنان نظام ، باید همواره مد نظر قرار گیرد .