ثور 20, 1396 18:07 Asia/Kabul
  •  دیدگاه رهبری: مولفه‌های اقتدار ایران، سدی محکم در برابر دشمنان

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین (ع) با تاکید مجدد بر اهمیت انتخابات پیش‌رو، مولفه‌های اقتدار جمهوری اسلامی ایران را تشریح کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این مراسم با اشاره به عوامل اقتدار کشور و ملت ایران و علت مخالفت بدخواهان با این عوامل اقتدار، تصریح کردند: امنیت و آرامش موجودِ کشور در منطقه پرآشوب، یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

مقوله امنیت در عصر کنونی دیگر تک بعدی و فقط در تقویت توان نظامی خلاصه نمی‌شود و مقوله‌ای چند بعدی است. ایران با تکیه به توان داخلی خود، مولفه‌های بومی قدرت و تاثیرگذار ایجاد کرده که امروز در محیط پیرامونی ناامن خود از «امنیت پایدار» برخوردار است. این امنیت پایدار مرهون قدرت نظامی، نیروهای مسلح کارآمد از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علم و پیشرفت علمی، اقتصاد قوی و مستقل،  نیروهای نظامی وفادار، «دولت مقاومت» و مشارکت سیاسی است. مجموعه پویای این عوامل اقتدار، قدرت بازداراندگی جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهد که دشمنان را از هر گونه تعرض به ایران برحذر می‌دارد.

رهبر انقلاب: امروز جمهوری اسلامی، دولت مقاومت است. 

 

به همان اندازه که قدرت نظامی از جمله ادوات جنگی نظیر ساخت موشک برای کشور اقتدار به ارمغان می‌آورد، داشتن اقتصاد قوی و موفقیت در عرصه علم و فناوری و برخورداری از دولت مقاومت  و مشارکت سیاسی مردم هم لازمه تقویت قدرت بازدارندگی است. «دولت مقاومت» یعنی این که در برابر تحکم دشمنان عقب‌نشینی نکند و در لاک دفاعی فرو نرود.

به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی «دولتِ مقاومت»، نه اهل سلطه‌طلبی و دست‌اندازی به کشورها است و نه در موضع دفاعی و انفعالی قرار دارد. بر اساس تبیین مقام معظم رهبری، «دولتِ مقاومت» دارای شاخصه‌های به هم تنیده و تکمیل کننده سیاست، اقتصاد، نیروهای مسلح، تحرک بین المللی و منطقه نفوذ وسیع است. این شاخصه‌های به هم پیوسته تقویت کننده مولفه «قدرت بازدارندگی» است و از جمهوری اسلامی ایران کشوری توانمند، مستقل و دارای سبک و نفوذ سیاسی در تحولات منطقه‌ای و بین المللی ساخته است. با توجه به همین اصل اساسی رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به دشمنان جمهوری اسلامی ایران هشدار دادند دوران «بزن دررو» گذشته و آنها ممکن است شروع کننده هر تحرکی باشند اما پایان کار دست دشمنان نخواهد بود.

دشمنان ایران اسلامی همواره سه هدف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را در دستور کار دارند که هدف کوتاه مدت آنان بر هم زدن امنیت جمهوری اسلامی ایران و فتنه‌انگیزی است. امنیت کنونی ایران، مرهون همراهی مردم و نظام در کنار قدرت نظامی کارآمد است. آگاهی و مشارکت سیاسی مردم، عنصری قدرت و امنیت‌ساز است. هوشیاری و مشارکت آگاهانه مردم در صحنه، فتنه سال 2009 دشمنان را نقش برآب کرد و آنان با دیوار مستحکم اراده و عزم ملی مردم در ایران برخورد کردند.    

هدف بلندمدت دشمنان هم از بین بردن اصل نظام است. دشمنان روش‌های مختلفی را از زمان پیروزی انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به اصل نظام به کارگرفتند و امروز، بر تغییر رفتار تمرکز دارند. در چنین شرایطی؛ بیش از پیش نقش و هوشیاری مردم مورد انتظار و اهمیت ساز است. همراهی مداوم مردم با نظام جمهوری اسلامی و استمرار آرمان‌های انقلاب، هدف بلند مدت دشمنان را محقق نخواهد کرد. حضور گسترده و پرشور در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو و نمایش همرامی مردم با نظام، معادلات دشمنان را برهم خواهد زد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، «مشارکت هوشمندانه» در انتخابات مایه عزت، اعتلا و آبروی نظام و کشور می‌شود.

کلیدواژه