اسد 24, 1395 19:25 Asia/Kabul
  • اختلافات داخلی و نگرانی کارشناسان از بدتر شدن شرایط افغانستان

کارشناسان سیاسی افغانستان با خطرناک دانستن تنش های به میان آمده میان رهبران حکومت وحدت ملی می گویند " مردم نگران ادامه اختلافات داخلی در حکومت هستند .

 

کارشناسان سیاسی افغانستان ، تنش های به میان آمده میان رهبران حکومت وحدت ملی را  با توجه به شرایط حساس این کشور خطرناک و زیانبار می دانند.

بشیر بیژن مدیر مسئول هفته نامه خبرنگار و کارشناس سیاسی در مصاحبه با رادیو دری ؛ با بیان این که افغانستان در شرایط بحرانی قرار دارد تاکید کرد؛ مردم نگران ادامه  اختلافات داخلی در حکومت هستند زیرا زمینه برای فعالیت بیشتر گروههای دهشت افکن و فاسد فراهم می شود و اوضاع بدتر می گردد.

وی افزود :چگونگی تقسیم کرسی ها ی قدرت ، علت اختلاف نظر رئیس جمهور و رئیس اجرایی است و آنها به منافع و انتظارات مردم توجه ندارند .

مدیر مسئول هفته نامه خبرنگار تصریح نمود" با تعدادی از شخصیتهای مستقل در حال گفتگو هستیم تا راه حلی برای پایان اختلافات به حکومت پیشنهاد کنیم.

محمد مختاری کارشناس و نویسنده افغانستان هم در مصاحبه با رادیو دری ضمن ابراز نگرانی از تشدید اختلافات داخلی گفت بهترین راه حل اختلافها ، تطبیق مفاد توافقنامه سیاسی ایجاد حکومت وحدت ملی است.

وی تاکید کرد :رئیس جمهوری طبق توافقنامه سیاسی به عنوان منبع مشروعیت حکومت وحدت ملی،باید در تمام امور با رئیس اجرایی مشورت کند.

محمد مختاری با انتقاد از بی توجهی رئیس جمهور به جایگاه رئیس اجرایی در ساختار حکومت گفت" رئیس جمهوری در تقرر افراد به مناصب حکومتی یکجانبه عمل کرد که با واکنش داکتر عبدالله مواجه گردید.

وی ابراز امیدورای نمود" اختلافات رئیس جمهور و رئیس اجرایی از طریق گفتگو حل وفصل شود و دو طرف به تمام بندهای توافقنامه سیاسی که امضاء کردند پایبند باشند.

 

 

کلیدواژه