دیدگاه رهبری: مردم و نظام اسلامی، پیروز حماسه انتخاباتی
(last modified 1396-02-30T11:59:24+00:00 )
ثور 30, 1396 16:29 Asia/Kabul
  • دیدگاه رهبری: مردم و نظام اسلامی، پیروز حماسه انتخاباتی

رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی از مردم به خاطر حضور پرشکوه و حماسی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قدردانی کردند و پیروز این انتخابات را «مردم» و «نظام جمهوری اسلامی» دانستند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز شنبه در این پیام قدردانی خطاب به ملت ایران تاکید کردند: جشن حماسی انتخابات دیروز،‌ بار دیگر گوهر درخشانِ عزم و اراده‌ی ملی را در برابر چشم جهانیان به جلوه آورد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: مشارکت گسترده و پرشور مردم در انتخابات، و تشکیل صف‌های طولانی برای رسیدن به صندوق‌های رأی در همه جای ایران، نشانه‌‌ا‌ی آشکار از استحکام پایه‌های مردم‌سالاری اسلامی و دلبستگی همگانی به این موهبت بزرگ پروردگار بود و ایران و ایرانی را در آزمونِ میدان‌عمل، سرافراز و روسفید کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای اظهار کردند: پیروز انتخابات، مردم هستند و نظام جمهوری اسلامی است که به رغم توطئه و تلاش دشمنان، توانسته است اعتماد این ملت بزرگ را به طور فزاینده جلب کند و در هر دوره درخشش تازه‌‌ای نشان دهد.

«عبدالرضا رحمانی‌فضلی» وزیر کشور ایران،  روز شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: با شمارش  99 ممیز هفت دهم درصد آرای شعبات، تعداد آرای ماخوذه در انتخابات ریاست جمهوری 41 میلیون و 220 هزار 131 رای است. به گفته وزیر کشور ایران، «حسن روحانی» 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای، اکثریت (57 درصد) آرا را کسب کرده و پیروز دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران است.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه در سراسر ایران برگزار شد. قبل از بازگشایی مراکز رای‌گیری مردم همیشه در صحنه ایران جلوی این مراکز به صف شده بودند تا به طور مستقیم در سرنوشت سیاسی خود و انتخاب رئیس جمهوری کشورشان نقش آفرینی کنند. بر اساس اصل 114 قانون اساسی،  رئیس جمهوری در ایران برای مدت چهار سال با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شود.

نقش واقعی و مستقیم مردم در انتخاب رئیس جمهوری ایران، آنان را به پای صندوق‌های رای کشاند و این حضور حماسی و میلیونی، جلوه‌هایی به یادماندی و تاریخی در مراکز اخذ رای به نمایش گذاشت و همزمان حدنصاب جدیدی در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری ایران ثبت کرد. ساعت‌ها حضور در صف‌های طولانی، مردم را از مسئولیت‌پذیری سیاسی وانداشت و یک بار دیگر به جهانیان نشان دادند سرنوشت نظام جمهوری اسلامی ایران در دست مردم آن است و به درستی از این نقش تاثیرگذار بهره خواهند گرفت.

خلق حدنصاب بیش از 41 میلیون شرکت کننده در انتخابات ریاست جمهوری، نشان از بلوغ سیاسی مردم دارد و همزمان پیشرفت روزافزون ملت ایران را در عرصه‌ سیاسی به طور قدرتمند نشان داد. پیام آشکار و مهم حضور حماسی و تاریخ‌ساز مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیوند عمیق مردم با نظام اسلامی است و همین همراهی مردم و نظام، بار دیگر معادلات بدخواهان نظام اسلامی را برهم زد.

آزمونی که روز جمعه همه‌ قشرها، سلیقه‌ها و گرایش‌های سیاسی در کنار هم به صحنه آمدند و دوشادوش یکدیگر به نظام جمهوری اسلامی رأی دادند و از این آزمون سربلند بیرون آمدند، ذخیره‌ای گران‌بها برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است که بیش از پیش پایه‌های این نظام را باثبات و مستحکم‌تر می‌کند.

کلیدواژه