افزایش کشتار غیر نظامیان در افغانستان
(last modified Mon, 22 May 2017 06:18:48 GMT )
جوزا 01, 1396 10:48 Asia/Kabul
  • افزایش کشتار غیر نظامیان در افغانستان

همزمان با دیدار دونالد ترامپ و محمد اشرف غنی روسای جمهوری امریکا و افغانستان در ریاض نشریه امریکایی «گلوبال ریسرچ» گزارشی از کشتار غیر نظامیان در افغانستان از سوی نیروهای امریکایی و ناتو منتشر کرد.

براساس این گزارش، کشتار غیرنظامیان در افغانستان تصادفی نیست و پس از حضور نظامی آمریکا در افغانستان در سال 2001 تا سال 2014 بیش از یکصد هزار غیرنظامی در این کشور کشته شده اند. به نوشته «گلوبال ریسرچ» مردم افغانستان در واقع بهای توطئه‌های بلندپروازانه و اهداف سلطه جویانه غرب بخصوص امریکا را می‌پردازند.

پژوهشی که نیز دانشگاه «براون» تحت عنوان «بهای جنگ» در افغانستان انجام داده است ضمن تایید کشتار وسیع غیر نظامیان افغان نشان می دهد که در هر روز تقریبا بیست غیر نظامی در  این کشور کشته شده اند. دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان هم آمار تلفات غیرنظامیان افغان در سال‌های 2015 و 2016 میلادی را تکان‌دهنده اعلام و پیش بینی کرد با تشدید جنگ از سوی آمریکا در افغانستان این آمار به‌ شدت افزایش خواهد یافت .

این بدان معنا است که مردم افغانستان از سال 2001 که کشورشان از سوی امریکا و سپس ناتو اشغال شد برای برقراری صلح و امنیت هزینه بسیار سنگینی را پرداخت کرده اند که در عمل نه تنها صلح و امنیت در افغانستان برقرار نشد بلکه همچنان افغانستان با تشدید خشونتهای خونین روبرو است .با توجه به سانسور خبری اعمال شده از سوی محافل خبری غرب ،امار واقعی جنایات امریکا در افغانستان منتشر نمی شود .

با این حال اخباری را نیز که منابع مستقل از جنایات نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان منتشر می کنند طیف وسیعی از کشتار غیر نظامیان افغانستان برای تفریح ، مثله کردن و سوزاندن اجساد انان را در برمی گیرد. مجله امریکایی "رولینگ استون" اخیرا تصاویر و گزارشی را از رفتارهای غیرانسانی چند نظامی آمریکایی در افغانستان برای تفریح و سرگرمی منتشر کرد .براساس این گزارش گروهی از نظامیان آمریکایی که متهم به قتل بی رحمانه غیرنظامیان افغان هستند، آنطور که پنتاگون مدعی بود، مخفیانه عمل نکرده اند بلکه در مقابل دیدگان واحد نظامی خود، مرتکب جنایت شده اند.

پیش از ان نیز مجله آلمانی "اشپیگل" مطلبی را منتشر کرد که نشان می دهد دو سرباز امریکایی  بطور جداگانه با جسد خون آلود قربانیان جوان افغان خود عکس گرفته اند.این در حالی است که امریکا در نظر دارد نیروهای نظامی خود را در افغانستان افزایش دهد که پیامد ان افزایش خشونتهای خونین در این کشور است .در این شرایط مردم افغانستان انتظار داشتند محمد اشرف غنی رئیس جمهوری این کشور در دیدار با ترامپ همتای امریکائیش در ریاض مخالفت اخیر خود را با افزایش نظامیان امریکایی در افغانستان و جنایت انان به صراحت ابراز کند.

کلیدواژه