برخی کشورهای مسلمان از دشمنان اصلی خود غافل شده و با دیگر مسلمانان دشمنی می کنند
(last modified 1396-03-02T13:06:03+00:00 )
جوزا 02, 1396 17:36 Asia/Kabul
  • برخی کشورهای مسلمان از دشمنان اصلی خود غافل شده و با دیگر مسلمانان دشمنی می کنند

برخی کشورهای مسلمان از دشمنان اصلی خود غافل شده و با آن ها احساس دوستی می کنند اما با دیگر کشورهای مسلمان درگیری و دشمنی دارند

کارشناس سیاسی افغان تاکید کرد: دنیای اسلام در شرایط خاصی قرار گرفته به گونه ای که برخی کشورهای مسلمان از دشمنان اصلی خود  غافل شده و حتی با آن ها احساس دوستی و همدردی می کنند اما با دیگر کشورهای مسلمان درگیری و دشمنی دارند.

محمد هاشم فصیحی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل با اشاره به برگزاری نشست مبارزه با تروریزم در عربستان با حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا گفت: برگزاری این نشست گواه این مدعاست.

وی اظهار داشت: امریکا به عنوان یکی از شرکت کنندگان نشست ریاض و خود عربستان از حامیان اصلی و مسلم تروریست ها هستند و حتی حادثه برج های دوقلو در نیویورک در سال 2001 توسط کسانی صورت گرفت که بیشترشان عربستانی بودند.

فصیحی عنوان کرد: از اینرو به نظر نمی رسد که نشست ریاض واقعاً برای از بین بردن تروریزم و افراطگرایی برگزار شده باشد. گمان می رود که در این نشست زمینه های اختلافات بین کشورهای اسلامی برجسته تر می شود تا به این ترتیب دارایی های انباشته شده و ذخایر نفت آن ها را خالی کنند و به آن ها اسلحه بدهند تا به جان همدیگر بیفتند.

وی با اشاره به شرکت محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان در نشست ریاض هم گفت:  افغانستان در شرایط ناگواری قرار دارد که از هر نظر محتاج کمک های غربی ها است و دستاورد خاصی هم از نشست هایی مانند نشست ریاض ندارد و حتی به نظر نمی رسد که آقای غنی به دنبال دستاورد ویژه ای از این سفر باشد.

 

کلیدواژه