جوزا 05, 1396 14:20 Asia/Kabul
  • معیارهای قدرت‌سازی از زبان وزیر دفاع ایران

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: آل سعود بداند با تبدیل عربستان به انبار سلاح‌های آمریکایی هیچ قدرتی برای خود ایجاد نمی‌کند.

عربستان شنبه گذشته همزمان با سفر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا به ریاض، قرارداد 110 میلیارد دلاری تسلیحاتی با این کشور امضاء کرد.

این قرارداد نظامی درحالی امضاء شد که عربستان تحرکات ضد ایرانی را با همکاری اسرائیل و آمریکا در دستور کار دارد و هرازگاهی ایران را هم تهدید می‌کند. توهمات رژیم سعودی در برابر ایران در سایه سلاح‌های آمریکایی برای عربستان قدرت ساز نیست، چون این سلاح‌ها، فاقد قدرت ملی است و اراده مردمی در آن نقش ندارد؛ موضوعی که وزیر دفاع ایران به درستی به آن اشاره کرد و گفت انباشت سلاح‌های آمریکایی برای عربستان قدرت نمی‌آورد. 

سردار سرتیپ «حسین دهقان» وزیر دفاع ایران روز پنجشنبه در مراسم 4 جوزا «روز مقاومت پایداری و روز دزفول»، با اشاره به تحرکات سعودی‌ها و صهیونیست‌ها در منطقه اظهار کرد: آنچه که امروز در منطقه در حال شکل‌گیری است، تلاش برای تضعیف ایران و همچنین درهم شکستن مقاومت و حفظ امنیت اسرائیل است.

وزیر دفاع ایران در عین حال تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در برابر هر توطئه‌ای تا آخر ایستاده است. سردار سرتیپ دهقان با اشاره به توانمندی‌های دفاعی گفت: صنایع دفاعی ایران قادر است در حوزه موشکی هر نوع موشکی را با هر بردی و با هر قدرت تخریبی تولید و امروز موشک‌های ساحل به دریا با برد 300 کیلومتر تولید کرده است. به گفته وزیر دفاع ایران، با تکیه بر این توانمندی، امکان هدف قرار دادن اهداف تا اعماق اقیانوس هند وجود دارد.

قدرت واقعی جمهوری اسلامی ایران متکی به ملت و دستاوردهای بومی خود در عرصه نظامی و دفاعی است که در هشت سال دوران دفاع مقدس ، این قدرت را به رخ جهانیان کشاند. اتکاء به توان داخلی و استفاده از دستاوردهای مهم دوران دفاع مقدس، امروز از ایران اسلامی قدرتی بازدارنده ساخته است که هیچ طرفی به خود اجازه نخواهد داد تهدیدهای جاری در زبان را عملی کند.

ارتش رژیم بعث صدام، دیکتاتور وقت عراق که از سوی بیشتر کشورها از جمله عربستان سعودی حمایت می‌شد، نتوانست بر اراده و مقاومت ایرانی‌ها غلبه کند. اراده و مقاومت مردم ایران، مهمترین درس دوران دفاع مقدس است که امروز در کنار تلاش‌های مختلف در عرصه دفاعی و نظامی، قدرتی واقعی‌تر از دوران هست سال دفاع مقدس به نمایش گذاشته است. این قدرت واقعی، فرصت هرگونه ماجراجویی را از دشمنان ایران خواهد گرفت. این قدرت چون ریشه در اراده مردم دارد، تا آخر در برابر دشمنان ایستادگی می‌کند و مصداق آشکار آن هم دوران دفاع مقدس است.

شکست ارتش رژیم بعث صدام در جنگ تحمیلی، شکست دلارهای نفتی سعودی و قدرت‌ساز نبودن تجهیزات خریداری شده از کشورهای مختلف از جمله آمریکا در برابر قدرت واقعی زنان و مردان ایران بود.  به تعبیر حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی همه قدرت‌های دنیا اعم از آمریکا، ناتو، شوروی و مرتجعین منطقه در دوران جنگ تحمیلی، مقابل جمهوری اسلامی قرار داشتند، اما ایران توانست بر همه این قدرت‌ها فائق شود.

ایران اکنون هم می‌تواند مدعی پیروزی بر همه چالش‌های پیشِ‌روی خود شود، زیرا تجربه‌ غلبه بر موانع فراوان و سخت را در دوران دفاع مقدس دارد و این، یعنی قدرت واقعی و تاثیرگذار که خارج از اراده دیگران است. 

کلیدواژه