جوزا 17, 1396 18:09 Asia/Kabul
  •  حملات تروریستی در تهران ؛از کدام سو و با کدام هدف ؟

تهران امروز هدف چند حمله تروریستی قرار گرفت .افراد مسلح تروریست صبح چهارشنبه با پوشش مراجعه کننده پس از ورود به ساختمان مجلس ایران، با نیروهای حفاظت مجلس درگیر و به سمت آنان تیراندازی کردند که بر اثر آن شماری شهید و  زخمی شدند.

همزمان چهار مسلح تروریست نیز با ورود به حرم مطهر امام خمینی(ره)، در جنوب تهران شروع به تیراندازی کردند که بر اثر آن یک نفر شهید و چهار نفر دیگر زخمی شدند.براثر این درگیری یکی از تروریست ها مواد منفجره همراه خود را منفجر کرد، یکی از مهاجمان به دست نیروهای انتظامی کشته و یک زن مهاجم که زخمی شده بود بازداشت شد.

امروز همچنین عوامل یک تیم تروریستی قبل از هرگونه اقدام  در تهران دستگیر شدند. گروه تکفیری صهیونیستی داعش مسئولیت  این حملات تروریستی را به عهده گرفته است . البته  این نخستین بار نیست که ایران هدف حملات تروریستی قرار می گیرد . ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شاهد ترورها و بمب گذاری های کورو جنایات مکرری بوده است که بدست تروریست های منافق  و عناصر مزدور و شرورو با پول و نقشه امریکا و اسراییل و عربستان و دیگر حامیان تروریسم بین الملل رقم خورده است . بمب گذاری در حرم امام هشتم شیعیان و بسیاری دیگر از انفجارهای تروریستی و  17 هزار شهید اقدامات تروریستی در ایران ؛  جملگی حکایت از عمق این جنایات دارد .

اما امروز تهران شاهد جنایاتی  از نوع تروریسم داعشی بود که در محیط پیرامونی ایران در چند سال اخیر بروز و ظهور یافته است  . تروریسم لجام گسیخته  دست پرورده غرب  امروز در حالی  تلاش کرد هنر خود را در جنایت  و ادمکشی  به نمایش بگذارد که در سوریه و عراق با شکست و خواری  از لانه های کثیف خود بیرون کشیده شده اند و مذبوحانه می کوشند شکست و ناکامی های خود را در جای دیگری جبران کنند .

تروریسمی که اکنون در منطقه شاهد جنایات آن هستیم محصول سیاست های دوگانه غرب در قبال گروه های تروریستی است که با ظهور پدیده های جدیدی با عناوینی همچون القاعده و داعش آشکارتر شده است .رژیم صهیونیستی و آمریکا با کمک عربستان در یک طرح حساب شده با حمایت و ترویج افراط گرایی ، درحال نا امن کردن  منطقه هستند تا به اهداف شوم خود دست یابند .عربستان سعودی برای پشتیبانی از ایدئولوژی وهابیت میلیاردها دلار در سراسر جهان سرمایه گذاری کرده و این سرمایه گذاری ها منتج به ایجاد گروه های گوناگون تکفیری در منطقه غرب آسیا شده است.

"بن رینولدز" نویسنده و تحلیگر امریکایی درباره نحوه ظهور داعش معتقد است که گروه‌های تروریست مانند داعش به طور مداوم با مداخلات غرب در منطقه غرب آسیا و نفوذ بازیگران منطقه ای مانند عربستان سعودی مورد حمایت قرار گرفتند .او می گوید دلایل ظهور داعش رمز و راز نیست؛ "غرب و متحدان آن فقط باید در آینه نگاه کنند. "
اگر به نماد داعش نگاه کنیم رنگ سیاه سمبل این گروه تروریستی است .
روزنامه دیلی میل در این زمینه می نویسد: شباهت رفتار های عربستان و داعش در منطقه از سوریه  و عراق تا یمن گویای آن است که تنها تفاوت عربستان و گروه تروریستی داعش "رنگ لباس" آن‌ها است و حکومت آل‌سعود، "داعش سفید" است.
امروز همه می دانند که  سرچشمه  توهمات  گروه تروریستی داعش برگرفته از افکار فرقه وهابیت  است. فتواهایی که چهره اسلام را در جهان خدشه دار کرده و هزاران نفر از مسلمانان را در سوریه، عراق، یمن و سایر کشور های اسلامی به خاک و خون کشیده است. 

برخی محافل خبری وسیاسی  این تحرکات را  به منزله  شروع فصل جدیدی از  رویارویی امریکا با ایران با استفاده از نقش آفرینی برخی کشورهای عربی منطقه ارزیابی می کنند . خط مشی کلی و جهانی و منطقه ای در این باره به ویژه پس از اجلاس ریاض و نیز پس از سخنرانی صریح محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی درباره لزوم انتقال نا امنی ها  به داخل ایران ترسیم شده است. می توان حملات امروز را در این چارچوب تفسیر کرد. البته شکی نیست که  این جنایت های تروریستی بی شک بر عزم ایران در مبارزه با تروریسم می افزاید و جمهوری اسلامی ایران همچنان در راه نابودی تروریسم  پیشرو باقی خواهد ماند و در مبارزه با محورهای پیدا و پنهان تروریسم بیش از پیش ایفای نقش خواهد کرد .