دیدگاه رهبری؛ ناکامی نظام سلطه در تاثیرگذاری بر اراده ملت ایران
(last modified Thu, 08 Jun 2017 05:15:22 GMT )
جوزا 18, 1396 09:45 Asia/Kabul
  • دیدگاه رهبری؛ ناکامی نظام سلطه در تاثیرگذاری بر اراده ملت ایران

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های کشور، درباره حملات تروریستی تهران تاکید کردند؛ ملت ایران دارد حرکت می‌کند و چنین تحرکاتی در اراده مردم تاثیر نخواهد گذاشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: تحولات روز چهارشنبه تهران نشان داد اگر جمهوری اسلامی ایران در آن نقطه‌ای که مرکز اصلی این فتنه‌ها است، ایستادگی نمی‌کرد، تاکنون گرفتاری‌هایی زیادی از این ناحیه در داخل ایران مشاهده می‌شد و انشاء الله اینها ریشه‌کن خواهند شد.   

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: شرایطی به‌مراتب سخت‌تر و وسیع‌تر از آنچه که در تهران روی داد، چندین سال در کشور حاکم بود، اما جمهوری اسلامی موفق شد حرکت رو به جلوی خود را ادامه دهد و نظام سلطه به موفقیت دست نیافت. 

اشاره رهبر معظم انقلاب اسلامی به ایستادگی ملت ایران در حدود چهل سال گذشته در برابر توطئه‌های مختلف نظام سلطه ضد جمهوری اسلامی است. طراحی جنگ هشت ساله رژیم بعث عراق با ایران، تحریم‌های گسترده و انجام ترورهای مختلف، توطئه‌های به کار گرفته شده از سوی نظام سلطه بوده تا ایران‌مستقل را با مشکل رو به رو کند که همواره با هوشیاری و اراده ثابت مردم و مسوولان با شکست رو به رو شده است. اتفاقات روز چهارشنبه در تهران هم از جنس توطئه نظام سلطه بوده که به مراتب ابعاد آن کوچکتر از توطئه‌های گذشته ضد جمهوری اسلامی ایران است. 

تهران، 17 جوزا (هفتم ژوئن 2017) در حرم مطهر امام خمینی (ره) و ساختمان مجلس شورای اسلامی ایران شاهد دو حمله تروریستی بود که در نهایت با اقدامات نیروهای امنیتی و هلاکت تروریست‌ها پایان یافت. در این دو اقدام تروریستی 13 نفر از شهروندان ایرانی شهید و 43 نفر نیز زخمی شدند.

حمله تروریستی درمجلس شورای اسلامی
حمله تروریستی در حرم مطهر امام خمینی (ره)

حملات تروریستی در تهران با واکنش های جهانی رو به رو شد، از دبیرکل سازمان ملل گرفته تا کشورهای اروپایی، منطقه و همسایگان، این حملات را محکوم کردند و اتحاد و عزم جهانی را تنها راه مبارزه جدی با تروریسم دانستند؛ موضوعی که بارها و از زمان حضور تروریست‌های تکفیری در سوریه و عراق، ایران بر آن تاکید کرده است. در همین چارچوب؛ ایران نقش مهمی در مبارزه با تروریست‌های اجاره‌ای در سوریه دارد که آبشخور فکری آن وهابیت سعودی و منبع مالی و نظامی آن، دلارهای نفتی برخی کشورهای عربی و سلاح‌های آمریکایی است. 

جمهوری اسلامی ایران با درخواست دولت قانونی سوریه در این کشور با تروریست‌ها مبارزه می‌کند و نقش مدافعان حرم در نابودی تروریسم تکفیری داعشی در سوریه، برای برقراری امنیت جغرافیایی ایران موثر است. ایران در منطقه پرآشوب و ناامن منطقه، جزیره ثبات است و تحرکات تروریستی مانند اقدام چند عنصر تروریست در تهران، خللی در این مهم ایجاد نمی‌کند و این حمله نشان می‌دهد، ایران به درستی در حال مبارزه جدی با تروریسم در منطقه است.  فتنه‌‌ی تروریستی که امروز در سوریه و منطقه وجود دارد، امنیت کشورهای مستقل را هدف قرار گرفته است و آنانی که در گسترش تروریسم نقش دارند، به سبب سازش با آمریکا، زیر چتر حمایتی این کشور قرار دارند. 

عربستان‌سعودی چند سالی است با اتخاذ سیاست تهاجمی و حمایت از تروریسم، نقش مهمی در ناامنی منطقه دارد و در چنین شرایطی؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در سفر اواخر ماه مه 2017 به ریاض در ازای کسب دلارهای سعودی با امضای قرارداد نظامی 110 میلیادری، از تحرکات رژیم سعودی در منطقه و ضد ایران حمایت می‌کند.

با توجه به این رویکرد، ریشه حملات تروریستی در تهران را می‌توان درچارچوب آن ارزیابی کرد. ایران، کشوری مستقل و بدون هیچ‌گونه وابستگی به قدرت‌های خارجی در حال مبارزه با تروریسم است و تروریست‌ها و حامیانشان، به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، کوچک‌تر از آنند که بر اراده ملت ایران تأثیر بگذارند. 

کلیدواژه