دیدگاه رهبری؛ تداوم دشمنی و کینه مزدوران استکبار با ملت ایران
(last modified Fri, 09 Jun 2017 11:28:10 GMT )
جوزا 19, 1396 15:58 Asia/Kabul
  • دیدگاه رهبری؛ تداوم دشمنی و کینه مزدوران استکبار با ملت ایران

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی در پی حملات تروریستی در حرم مطهر امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی تاکید کردند که این حملات، نشانه‌ آشکاری از کینه و دشمنی خباثت‌آلود مزدوران استکبار با ملت ایران، انقلاب و نظام اسلامی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در این پیام ضمن تسلیت شهادت جمعی از مردم ایران در حملات تروریستی تهران، تصریح کردند: نتیجه قطعی این گونه جنایات، چیزی جز افزایش نفرت از دولت‌های آمریکا و عوامل آنان در منطقه همچون سعودی نیست.

رهبر معظم انقلاب:  ملت ایران با عزم راسخ پیش می‌رود

17 جوزا (هفتم ژوئن 2017) عناصر تروریست و وابسته به دشمنان ایران اسلامی یک بار دیگر توطئه‌ای را در دستور کار خود قرار دادند که در تاریخ انقلاب اسلامی، نمونه آن به روش‌های مختلف فراوان است. وجه مشترک همه توطئه‌ها از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون که حدود چهل سال از حیات این انقلاب مردمی می‌گذرد، تداوم دشمنی با ملت و نظام اسلامی است.

مردم ایران با پیروزی انقلاب اسلامی، نظامی را با رهبری حضرت امام خمینی (ره) پایه‌ریزی کردند که شالوده اساسی آن وابسته نبودن به هیچ قدرت خارجی و مستقل عمل کردن آن است. نظام جمهوری اسلامی، نظامی است که قدرت خود را از مردم گرفته و هیچ نوع وابستگی سیاسی، اقتصادی و نظامی به قدرت‌های خارجی ندارد. همین نظام، به سبب مستقل عمل کردن به بازیگری مهم و تاثیرگذار در منطقه پیرامونی خود تبدیل شده است و همزمان در نزد ملت‌های مختلف محبوب و مورد استقبال است. این جذابیت انقلاب اسلامی، به سبب ایستادگی در برابر دشمنان امت اسلامی است. مردم در بطن این انقلاب قرار دارند و با اراده به سمت پیشرفت حرکت کردند و در حدود چهل سال گذشته، توطئه‌های مختلف دشمنان نتوانسته است تاثیری بر اراده ملت ایران بگذارد.

کینه دشمنان با انقلاب اسلامی از همان روزهای پس از پیروزی این انقلاب نمایان شد و همچنان خباثت آنان با مردم و نظام جمهوری اسلامی ادامه دارد. مرور تحرکات دشمنان انقلاب اسلامی در صدر آنان آمریکا و مزدورانش در برابر ملت ایران نشان از خباثت پایان ناپذیر آنان دارد. طراحی جنگ هشت ساله رژیم بعث عراق با ایران، همزمان ترورهای هدفمند در دهه هشتاد میلادی با استفاده از مزدوران خود، تلاش برای انجام کودتا و تحریم‌های سخت اقتصادی، مجموعه رفتاری نظام سلطه به سرکردگی آمریکا در برابر ملت ایران بوده است. حملات تروریستی در تهران هم که به شهید شدن 17 نفر از مردم روزه دار ایران منجر شد، در امتداد کینه و خباثت دشمنان و مزدورانشان با انقلاب اسلامی است.

هلاکت تروریست‌ها در تهران 

اراده راسخ، وحدت و همراهی مردم با نظام جمهوری اسلامی، انواع توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و همین اتحاد و همبستگی، حرکت رو به رشد انقلاب اسلامی را تداوم بخشیده است. حضور سران سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه به همراه قشرهای مختلف مردم در تشییع جنازه شهیدان حملات تروریستی تهران، باردیگر وحدت را در جامعه ایران به نمایش گذاشت. «ایستادگی»، «وحدت» و «عزم راسخ»، مولفه قدرت‌بخش انقلاب اسلامی است که در برابر انواع توطئه‌های دشمنان و مزدورانشان سربلند بوده است.

در دوران هشت سال جنگ تحمیلی رژیم بعث صدام با ایران، آمریکا و مزدورانش از جمله رژیم سعودی، انواع کمک‌های مالی و تسلیحاتی را در اختیار رژیم صدام قرار دادند. به گفته «محمدجواد ظریف»، وزیر خارجه ایران، سعودی‌ها، بیش از 70 میلیارد دلار به صدام برای تسلیح وی در تجاوز به ایران در دهه هشتاد میلادی پرداخت کردند. اکنون هم سعودی‌ها با حمایت از تروریست‌ها و همراهی با آمریکا در توطئه‌ها ضد ملت ایران سهیم هستند. همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند نتیجه جنایات دشمنان و مزدورانشان، افزایش نفرت مردم ایران از آمریکا و عوامل آنان در منطقه از جمله رژیم سعودی است. 

کلیدواژه