قدرت های غرب و شرق در پس پرده گروه های تروریستی و افراطی قرار دارند
(last modified 1396-04-04T09:46:51+00:00 )
سرطان 04, 1396 14:16 Asia/Kabul
  • قدرت های غرب و شرق در پس پرده گروه های تروریستی و افراطی قرار دارند

قدرت های غرب و شرق طی چند دهه گذشته همواره در پس پرده گروه های تروریستی و افراطی قرار داشته اند

کارشناس سیاسی-نظامی افغان گفت: قدرت های غرب و شرق طی چند دهه گذشته همواره در پس پرده گروه های تروریستی و افراطی قرار داشته اند که با سوء استفاده از نام دین برنامه های خاصی را دنبال می کردند.

محمد یوسف امین زازی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل با اشاره به درخواست توضیح روسیه از امریکا و دولت افغانستان در مورد کمک به گروه های تروریستی از جمله داعش اظهار داشت: روسیه و کشورهای غربی همواره به فکر پیاده کردن اهداف خودشان هستند و اگر فشارهای بین المللی نباشد بویژه روسیه و امریکا تابع نظم جهانی که در قالب آن تمام کشورها از حقوق مساوی برخوردارند، نمی باشند.

وی افزود: نظراتی را هم که امریکا و روسیه در قبال افغانستان می دهند معمولاً خلاف موازین و معیارهای بین المللی و بین الدول است، افغانستان یک کشور مستقل و آزاد است و تا زمانی که کشورهای قدرتمند در رابطه با مساله تروریزم با حکومت افغانستان بصورت هماهنگ بحث و گفت و گو نکنند و صادق نباشند با اظهار نظرات ساده کار به جایی نمی رسد.

زازی در خصوص فعالیت گروه داعش در افغانستان عنوان کرد: در ابتدا زمانی که خبرنگاران از مسوولان اداره امنیت ملی در مورد داعش می پرسیدند آن ها حضور این گروه در افغانستان را رد می کردند در حالی که بعدها مشخص شد داعش فعالیت هایی در افغانستان دارد بنا بر این نمی توان به اظهارات برخی از مسوولان حکومت چندان باور داشت.

روابط حکومت افغانستان بیشتر با کشورهای غربی برقرار است و به نظر نمی رسد که موضع گیری صریحی علیه آن ها داشته باشد اما در این کشور علاوه بر حکومت نهادهای مدنی هم فعال هستند و مردم این جسارت را دارند که با امریکایی ها و روس ها در مورد مسایل مربوط به افغانستان بصورت صریح حرف بزنند.