لاریجانی: هدف آمریکا تضعیف جایگاه منطقه‌ای ایران است
(last modified 1396-04-11T09:22:22+00:00 )
سرطان 11, 1396 13:52 Asia/Kabul
  • لاریجانی: هدف آمریکا تضعیف جایگاه منطقه‌ای ایران است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: یکی از اهداف طرحی که در سنای آمریکا دنبال می‌شود، تضعیف جایگاه منطقه‌ای ایران است.

سنای آمریکا 15 ژوئن گذشته طرح جامع تحریم‌ها ضد ایران را با نام به اصطلاح «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران- 2017»، تصویب کرد؛ این طرح شامل تحریم‌های موشکی و تسلیحاتی است.

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز یکشنبه در همایش سراسری قوه قضائیه در تهران، با بیان اینکه آمریکا به دنبال فشار بین المللی بر ایران است، افزود: هدف موضع‌گیری آمریکا ضد توانمندهای موشکی ایران و مبارزه با تروریسم، تضعیف موقعیت و افزایش فشارها بر ایران است.

لاریجانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مواردی که نقص توافق هسته‌ای است را دنبال می‌کند و طرح‌هایی که سنای آمریکا  تصویب کرد را هم پیگیری خواهد کرد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین پایان اشغال‌گری گروه تروریستی داعش در موصل عراق را از جمله تحولات خوب منطقه‌ دانست و گفت: همکاری و تلاش مسوولان، ارتش، نیروهای مردمی عراق (حشد الشعبی) و نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سرکوب داعش بسیار برجسته بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران درباره پیش‌بینی فرجام معضل تروریسم در منطقه نیز تصریح کرد: مساله تروریسم در میان مدت از بین نخواهد رفت و تروریست‌ها به طور هدایت شده به مناطق مختلف نفوذ می‌کنند؛ بنابراین اگر مساله تروریسم رشد نکند، کاهش هم پیدا نمی‌کند.

 

کلیدواژه