هجمه فرهنگی بیگانه و نبود حمایت لازم؛ از دلایل کمبود رسانه های ارزشی در افغانستان
(last modified 1396-04-11T13:39:07+00:00 )
سرطان 11, 1396 18:09 Asia/Kabul

هجمه فرهنگی بیگانه و نبود حمایت لازم از نشرات و برنامه های ارزشی و اسلامی از دلایل کمبود رسانه های ارزشی و اسلامی در افغانستان

رئیس شبکه تلویزیونی کوثر در افغانستان هجمه فرهنگی بیگانه و نبود حمایت لازم از نشرات و برنامه های ارزشی و اسلامی را از دلایل کمبود رسانه های ارزشی و اسلامی در افغانستان دانست.

مهدی کریمی (تقدسی) در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در حاشیه نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی در مشهد مقدس اظهار امیدواری کرد که از این پس رسانه های اسلامی و ارزش گرا که در افغانستان فعالیت می کنند، بتوانند بیش از پیش موفق باشند.

وی با یادآوری شرایط نابسامان دهه های اخیر در افغانستان بویژه در عرصه رسانه ای گفت: در حال حاضر این کشور از نظر تبلیغاتی و رسانه ای در جایگاه نسبتاً مناسبی قرار دارد، اینکه رسانه های خصوصی در افغانستان فعال هستند نشانه خوبی به شمار می رود و به این معنی است که تا حدی توسعه رسانه ای ایجاد شده اما مشکلاتی هم وجود دارد.

کریمی افزود: اکثریت قاطع مردم افغانستان مسلمان و متدین هستند و استقبال آنان هم از رسانه ای ارزشی و اسلامی بسیار خوب است و با وجود اینکه افغانستان عرصه نمایش بیشتر فرهنگ های جهان از طریق رسانه ها است اما رسانه های ارزشی و اسلامی با امکانات اندکی که در اختیار دارند از جایگاه خوبی در بین مردم برخوردار هستند.

وی با اشاره به انتشار برخی تصاویر دلخراش از صحنه های جنگ و انفجارها در رسانه های افغانستان عنوان کرد که اگر مقررات و قوانین نافذ در عرصه رسانه ای در افغانستان رعایت شود خوب است اما گاهی این مقررات رعایت نمی شود و برخی رسانه ها تخطی می کنند.

 

کلیدواژه