دیدگاه رهبری: سیلی موشکی به دشمن؛ عبادت رمضانی
(last modified 1396-04-15T03:19:24+00:00 )
سرطان 15, 1396 07:49 Asia/Kabul
  • دیدگاه رهبری: سیلی موشکی به دشمن؛ عبادت رمضانی

حضرت آیت الله خامنه‌‌ای، فرمانده معظم کل قوا، حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مواضع تروریست‌های داعش در سوریه را عالی توصیف کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌‌ای در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که ساعاتی پس از حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع سرکردگان داعش در سوریه انجام شد، تاکید کردند: «کارتان خیلی عالی بود». فرمانده معظم کل قوا با قدردانی از عملکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه موشکی تصریح کردند: «هر چه می‌توانید روی موشک کار کنید؛ ببینید دشمن چقدر روی موشک حساس است، پس بدانید که چقدر کارتان مهم است.» رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: «همگی می‌توانید و تا می‌توانید و امکان دارید کار کنید؛ دشمن باید سیلی بخورد.»

متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در ماه مبارک رمضان انجام شده بود، روز چهارشنبه منتشر شده است. حضرت آیت الله خامنه‌ای حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع داعش در سوریه را به سبب تقارن با این ماه، عبادت ماه مبارک رمضان توصیف کردند.

عناصر تروریست در دوازدهمین روز ماه مبارک رمضان در دو اقدام تروریستی در تهران، 18 شهروند ایرانی را شهید کردند. این حملات تروریستی بیش از 50 زخمی هم بر جا گذاشت. پس از حملات تروریستی عوامل داعش در تهران، پاسخ قاطع و هدفمند به تروریست‌ها و حامیان آنان مورد انتظار خانواده قربانیان و علاوه بر این، ضرورتی نظامی بود. دوازده روز کافی بود که پس از حملات تروریستی داعش در تهران، مواضع سرکردگان این گروه تروریستی در دیرالزور، شرق سوریه، هدف چند فروند موشک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گیرد. بررسی زمان و مکان نشست سرکردگان داعش در دیرالزور و نقطه شلیک موفقیت‌آمیز موشک‌ها به هدف تعیین شده، قاطعیت و پاسخ دقیق و سریع ایران در برخورد با تروریست‌ها و حامیان آنان را نشان داد.  

دشمنان با پیروزی انقلاب اسلامی، روش‌های مختلفی را آزموده‌اند تا به هدف اصلی خود یعنی تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران برسند، اما هر بار سیلی محکم خوردند. پاسخ موشکی ایران به حملات تروریستی تهران هم سیلی دیگری در چهل سالگی انقلاب اسلامی به دشمنان و عوامل تروریست آنان بود. نخستین حمله موشکی فرامرزی ایران پاسخی معنادار به دشمنان بود که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، بدانند جمهوری اسلامی مستحکم و با اقتدار کامل ایستاده است و دشمنان نمی‌توانند به ملت ایران سیلی بزنند، بلکه ملت به آنان سیلی خواهد زد.

توان موشکی، قدرت بازدارندگی فعال جمهوری اسلامی ایران را دوچندان کرده و وضعیت امنیتی را به مرحله «اطمینان‌‌بخش» رسانده است. مولفه نظامی، مولفه‌ای مهم در قدرت‌سازی و رشد آن محسوب می‌شود و حساسیت کشورهای زورگو و متخاصم از جمله ‌آمریکا در قبال توان روزافزون موشکی ایران، در همین چارچوب قابل ارزیابی است. تهدید معرفی کردن قدرت موشکی ایران و تلاش برای تضعیف آن نشان از رویکرد خصمانه آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران دارد. با توجه به این رویکرد، تقویت توان موشکی به ویژه در دقت و بُرد آن حق طبیعی ایران است. آنچه به صنعت موشکی ایران مشروعیت می‌دهد، ضرورت دفاع از منافع مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدهای امنیتی و نظامی نظام سلطه است. 

کلیدواژه